حساسیت بالای دستگاه قضا در رسیدگی سریع به پرونده‎های جرائم خاص/ در برخورد با برهم‌زنندگان امنیت جامعه قاطعانه عمل می‌کنیم

8:59 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۹۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش‎‏پور با اشاره به حساسیت بالای دستگاه قضایی در به سرانجام رساندن سریع پرونده‌های جرائم خاص گفت: در این باره خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر سایر سازمانهای مرتبط هستیم.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان، اولین جلسه کمیته پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان گیلان در سال 96 با حضور سازمانهای ذیربط در سالن شهید صدر دادگستری گیلان برگزار شد.

در آغاز این نشست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان ضمن اشاره به ایام پرفضیلت ماه مبارک رجب، پیشاپیش عید سعید مبعث را تبریک گفت و از خداوند منان توفیق بهره مندی از برکات این ماه مبارک را مسئلت کرد.

وی ضمن بیان دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری در زمینه های فرهنگی و اجتماعی گفت: همه دنیا به قدرت بالای نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اذعان داشته و به این موضوع پی برده‌اند که از راه حمله نظامی و توطئه‌های سیاسی دست‌اندازی به خاک این کشور ممکن نیست، پس بدخواهان ملت ایران برای دستیابی به اهداف شوم خود راه دیگری را در پیش گرفتند که آن راه تهاجم فرهنگی و نفوذ فکری به لایه‌های مختلف اجتماعی است.

سیاوش پور با بیان اینکه دشمنان این کشور اخلاقیات را در جامعه هدف قرار داده‌اند افزود: مسئولین و تصمیم سازان حوزه فرهنگ باید در جهت ایجاد تقابل با این جریان مخرب فرهنگی به صورت هماهنگ و یکپارچه عمل کنند.

این مقام ارشد قضایی به نقش دادگستری در حوزه اجتماع و پیشگیری از وقوع جرائم خاص اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه از یک سو خود را در پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی مسئول می‌دانیم از سوی دیگر در برخورد با برهم زنندگان امنیت جامعه و ساختارشکنان فرهنگی و اجتماعی قاطعانه عمل می‌کنیم. 

وی همچنین به حساسیت بالای دستگاه قضایی استان در به سرانجام رساندن سریع پرونده‌های جرائم خاص اشاره کرد و در این باره خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر سایر سازمانهای مرتبط شد.

در این نشست دستگاه های ذیربط در موضوع جرائم خاص، گزارشاتی از آمار و عملکرد سال گذشته و وضعیت کنونی در این حوزه ارائه کردند.

در پایان این نشست رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن تشکر از زحمات بی وقفه سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان اظهار امیدواری کرد با وجود عزم جدی مسئولان، امنیت در استان برقرار مانده و دشمنان این مرزوبوم همچون گذشته از نفوذ به فرهنگ ایرانی و اسلامی این کشور بازمانند و در این جبهه مغلوب شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *