منت خدا بر سر جهانیان با بعثت پیامبر(ص)/ حقانیت دعوت خاتم پیامبران(ص) شمار زیادی از پیروان دین اسلام را رقم زد

15:00 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۷۱۵
حجت الاسلام و المسلمین رضایی با اشاره به اینکه خداوند با بعثت پیامبر اکرم(ص) بر سر جهانیان منت گذاشت، از حقانیت دعوت خاتم پیامبران (ص) به عنوان مهم‌ترین عامل رقم خوردن شمار زیادی از پیروان دین اسلام سخن گفت.
پیامبر اکرمحجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در هر عصر و زمانی که یک جامعه به سمت قهقرا و گمراهی پیش می‌رود، خداوند فردی را برای هدایت مردم می‌فرستد که 124 هزار پیامبر نیز در همین راستا برای هدایت بشر فرستاده شده‌اند.

وی ادامه داد: در زمان پیامبر اکرم(ص) در جزیرة العرب مردم آنچنان به سوی گمراهی و ضلالت پیش می‌رفتند که نمی‌توان برای آن اندازه‌ای مشخص کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: فجایع جزیرة العرب را تنها در کتاب‌های تاریخ می‌توان مطالعه کرد. در چنین دوره حساسی ذات اقدس الهی بر فضای تاریک جامعه آن روز و بر سر افراد جامعه بشری منت گذاشت و حضرت محمد(ص) را که برای هدایت مردم آماده شده بودند به پیامبری و رسالت مبعوث کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) به گونه‌ای بوده که ایشان در غار حراء مشغول عبادت و راز و نیاز بودند که در شب بعثت به ایشان گفته می‌شود: "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ".

این کارشناس مذهبی توضیح داد: پیامبر در ابتدا سوادی نداشتند و نازل شدن این آیه برایشان به نظرشان عجیب می‌رسد اما دوباره به ایشان ندا داده می‌شود که به نام پروردگارت بخوان و پس از این وحی، حضرت محمد(ص) حرکت خود را از غار حراء آغاز می‌کنند و به سمت منزل می‌آیند.

وی یادآور شد: بر اساس آنچه در مناقب نقل شده، حضرت خدیجه (س) که با پیامبر اکرم(ص) ازدواج کرده اند، در شب معبث نوری را مشاهده می‌کنند که به سمت خانه می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی همچنین گفت: گفته‌اند که عظمت وحی به اندازه‌ای بوده که لرزه بر بدن پیامبر اکرم(ص ) می‌افتد وایشان در منزل گلیمی را به گرد خود می‌پیچند اما دوباره وحی برایشان نازل می‌شود که ای کسی که خودت را به گلیم پیچیده‌ای بلند شد و اقرار کن.

وی تصریح کرد: در این راستا نخستین کاری که حضرت محمد(ص) انجام می‌دهند، این است  که دعوتشان را ابتدا بین خویشان خود و سپس بین سایر افراد منتشر می‌کنند.

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: پس از دعوت پیامبر اکرم (ص) به دین اسلام ، دستگاه‌های زور، ظلم و تزویر در مقابل پیامبر می‌ایستند اما حقانیت پیامبر(ص) و دعوت ایشان باعث می‌شود که بسیاری از افراد آیه‌های قرآن را دریافت و از ایشان پیروی کنند.

وی یادآور شد: امروز در جهان شاهد هستیم که بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون نفر از پیامبر اطاعت کرده‌اند و به ندای دعوت ایشان به دین اسلام لبیک گفته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین  رضایی خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در زمره افرادی هستیم که در پرتو عنایت دعوت پیامبر(ص) قرار گرفته‌اند و اینگونه موحد به شمار می‌رویم. امیدواریم خداوند چنین توفیقی را به ما بدهد که این مسیر را همچون گذشته طی کنیم و به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *