باید صادقانه با تروریست مبارزه کرد/ اجتماع در عربستان نمایشی بود

17:10 - 01 خرداد 1396
کد خبر: ۳۰۱۵۹۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رییس جمهور منتخب درباره نشست اخیر ترامپ با برخی کشورهای عربی و متهم کردن ایران به حمایت از تروریست در این نشست، اظهار داشت: اجتماع در عربستان به نظر من اجتماعی نمایشی بود و ارزش سیاسی نخواهد داشت. عربستان قبلا هم از این اجتماعات درست کرده بود. مبارزه با تروریست با پول ملتی را به ابرقدرتی دادن و با تشکیل یک جلسه حل نمی‌شود.
روحانی
به گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که «بسیار خوشحالم که امروز از طریق رسانه‌های جمعی می‌توانم با ملت ایران صحبت کنم» ادامه داد: ملت بزرگ ما بزرگ‌ترین حضور خود را در انتخابات به نمایش گذاشتند. ٤٢ میلیون جمعیت در انتخابات حضور پیدا کردند که اگر می‌توانستند از همه آن‌هایی که در صف بودند رای اخذ کنند به ٤٥ میلیون هم می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد؛ من می‌خواهم بگویم این تعداد رای پای صندوق آرا یک حضور بی‌نظیر بود. مردم با این حضور و این انتخاب خواستند بگویند که در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده است.

روحانی گفت: مردم ما به برنامه رای دادند و می‌دانستند که اقتصاد و اشتغال در سایه سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری در سایه آزادی و تعامل سازنده با جهان امکان‌پذیر است.

وی سپس خاطرنشان کرد: مردم می‌خواهند طبق دین و فرهنگ و انقلاب‌شان رفتار کنند. مردم انقلاب کردند و همه‌شان کنار هم بودند که فریاد می‌زدند استقلال آزادی جمهوری اسلامی ایران. همه مردم ما انقلابی هستند. هیچ‌کس حق ندارد انقلاب را به درون خیمه‌های خود بکشاند. دین و اعتقاد آسمانی است که همه در بالای سر خود دارند.

رئیس‌جمهور گفت: مردم به تخریب نه گفتند و در مقابل به اتحاد تعامل، اعتدال و عقلانیت آری گفتند. مردم ما در این انتخابات به همه نهاد‌ها و ارگان‌ها گفتند که هر کس به جای خود و هر کس به کار خود مشغول باشد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «انتخابات ما یک پیام داشت» یادآور شد: مردم ما خواستند بگویند‌ ای همه مسئولین، مردم را باور کنید. مردم یعنی دموکراسی. اقوام را باور کنید، مرزنشینان را باور کنید. رای مرزنشینان، روستانشینان و حاشیه‌نشینان کلان شهر‌ها را ببینیم که با آن‌که در فشار و زحمت هستند،، اما برای آینده و سرنوشت خود پای صندوق‌های رای آمدند.

وی افزود: مردم خواستند بگویند ما به پیشواز ۴۰ سالگی انقلاب آمده و پای صندوق‌های رای حاضر شده‌ایم. خواستند به ملت‌های منطقه بگویند که ما در کنار آن‌ها هستیم و تروریسم را به حول و قوه الهی ریشه‌کن خواهیم کرد. ما ثبات را به منطقه باز می‌گردانیم. ملت ایران این ثبات را باز می‌گرداند.

وی تاکید کرد: ما خواستیم به جهانیان بگوییم که ما خواستار تعامل مشترک هستیم و پیشرفت منطقه و جهان بدون هماهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز قابل دسترسی نیست. پیام انتخابات ما همبستگی ملی و گفت‌وگوی بین‌المللی بود.

وی همچنین درباره نشست اخیر ترامپ با برخی کشورهای عربی و متهم کردن ایران به حمایت از تروریست در این نشست، اظهار داشت: اجتماع در عربستان به نظر من اجتماعی نمایشی بود و ارزش سیاسی نخواهد داشت. عربستان قبلا هم از این اجتماعات درست کرده بود. مبارزه با تروریست با پول ملتی را به ابرقدرتی دادن و با تشکیل یک جلسه حل نمی‌شود.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: کسی که توانسته در مقابل تروریست بایستد، ملت عراق، ملت سوریه و ملت لبنان بوده و ملت ایران نیز از طریق دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی‌اش به این دو ملت بزرگ و سایر ملل کمک کرده و کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: چه کسی کمک کرده که امروز داعش در شهرهای بزرگ عراق مستقر نباشد جز ملت عراق؟ چه کسی کمک کرده داعش در دمشق نباشد جز ملت سوریه؟ البته ایران کنار آن‌ها بوده و خواهد بود. چه کسی می‌تواند در منطقه ادعا کند بدون ایران ثبات منطقه حفظ شده و امنیت کامل مستقر می‌شود؟ چه کسانی با تروریسم جنگیدند؟ ایران، عراق، سوریه، حزب الله در کنار آن‌ها روسیه.

وی خاطر نشان کرد: چه کسانی از تروریست حمایت کردند و به آن‌ها پول دادند؟ پس نمی‌توانند ادعای مبارزه با تروریسم داشته باشند. در عین حال فکر نمی‌کنم مردم آمریکا حاضر باشند با خونی که در یازده سپتامبر دادند، با میلیارد‌ها دلاری که از خرید اسلحه است معامله کنند و در برابر تروریست‌های منطقه سر فرود بیاورند. البته دولت آمریکا هیچ وقت با تروریست مبارزه نکرده، اما مردم آمریکا حتما با تروریست‌ها مخالف‌اند و می‌خواهند تروریست در جهان نباشد.

روحانی تاکید کرد: با اتهام زدن کاری حل نمی‌شود و باید صادقانه با تروریست مبارزه کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *