رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یکی از سوال‌های قیامت/ بعضی‌ها در همین دنیا کیفر می‌شوند

2:00 - 06 خرداد 1396
کد خبر: ۳۰۱۵۸۵
ممکن است شما بگویی: از ما بدتر هم هستند، چرا خدا کاری با آن‌ها ندارد؟ خدا بعضی‌ها را همین دنیا کیفر می‌دهد و بعضی را بعد می‌گذارد. می‌گوید: باشد بعد.
یکی از سوال‌های قیامت/ بعضی‌ها در همین دنیا کیفر می‌شوند
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، "چرا خداوند به برخی از افراد که در دنیا به کارهای زشت می پردازند کاری ندارد؟"  ، در ادامه خبر گزیده ای از صحبت های حجت الاسلام و المسلمین قرائتی را درباره" نظام هستی بر اساس حساب و کتاب" که در تاریخ 26 اردیبهشت 96 ایراد شده است را می خوانید که به پرسش ما پاسخ می‌دهد.
 
سؤال قیامت، از پیامبران و پیروان 
 
از انبیاء هم می‌پرسند. «فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذِینَ أُرْسِلَ‏ إِلَیْهِمْ‏ وَ لَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلِینَ» (اعراف/ ۶) از تک تک انبیاء می‌پرسند به وظیفه‌تان عمل کردید یا نکردید؟ از مردم می‌پرسند به حرف انبیاء گوش دادید یا ندادید؟ تاریخ هم حساب و کتاب دارد؟ اگر یک چیزی حرام می‌شود قرآن می‌گوید: «فَبِظُلْمٍ مِنَ الَّذِینَ هادُوا حَرَّمْنا عَلَیْهِمْ‏ طَیِّباتٍ» (نساء/ ۱۶۰) یک گناهی کردی، «طیبات» حلال شد. گناهی می‌کنی، خداوند میوه‌ها را سرما می‌زند. گندم‌ها را ملخ می‌زند. ممکن است شما بگویی: از ما بدتر هم هستند، چرا خدا کاری با آن‌ها ندارد؟ خدا بعضی‌ها را همین دنیا کیفر می‌دهد و بعضی را بعد می‌گذارد. می‌گوید: باشد بعد. مثل خود شما، خود شما اگر یک قطره چای روی عینکت چکید و به لباست، عینک را فوری پاک می‌کنی، لباس را می‌گویی: باشد بعد، به خانه می‌روی. اگر به قالی چکید اصلاً کاری نداری. می‌گویی: باشد آخر سال شب سال تحویل... منتهی به آخر اگر رسید دیگر با دسته بیل می‌زنیم. یعنی قالی را دمر می‌کنیم، شیلنگ و بیل! یعنی هرچه گوشمالی عقب بیافتد، کیفرش... کیفرش بیشتر است.
 
انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *