تاج در آستانه حل مشکل حضور مربیان ایرانی تیم ملی/ طبق قرارداد کی‌روش موظف است دستیار ایرانی داشته باشد؟

8:00 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۲۳۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال قصد دارد با آغاز مذاکرات با کارلوس کی‌روش مقدمات حضور دوباره مربیان ایرانی در کادرفنی تیم ملی را فراهم کند.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، بعد از برکناری دستیاران ایرانی کارلوس کی‌روش از تیم ملی، فدراسیون فوتبال تلاش بسیار زیادی داشته تا با انجام مذاکرات مختلف با مرد پرتغالی مقدماتی را فراهم کند تا مربیان ایرانی دوباره به کادرفنی بازگردند.
 
مهدی تاج در مقام ریاست فدراسیون فوتبال در این مدت تصمیم گرفته این کار را به دور از هر گونه حاشیه رسانه‌ای در فضایی آرام و با صبر و حوصله انجام بدهد. البته تلاش‌های او نتایج مثبتی هم به همراه داشته و در مرحله اول آرین قاسمی مترجم کی‌روش به کار خود برای بازی با قطر و چین بازگشت.
 
چند هفته قبل از در رسانه‌ها عنوان شد که مهرداد خانبان آنالیزور و مارکار آقاجانیان مربی تیم ملی به احتمال بسیار زیاد با مساعدت مدیران فدراسیون به کار خود بازخواهند گشت.
 
دن گاسپار مربی آمریکایی و دوست نزدیک کی‌روش هم که بحث‌هایی درباره جدایی او از تیم ملی ایران شنیده شده بود دوباره کار خود در تیم ملی را از سر گرفته است. منتهی در شرایط کنونی هنوز تکلیف جواد نکونام و افشین پیروانی که ارتباط بسیار نزدیکی هم با کارلوس کی‌روش دارند مشخص نشده است.

کی‌روش که از عدم پرداخت حق و حقوق همکاران ایرانی خود ناراضی بود،‌ چند ماه قبل آنها را از کادر فنی کنار گذاشت و به فدراسیون فوتبال تاکید کرد باید تمام پول آنها پرداخت شود. از طرفی دیگر باتوجه به حواشی به وجود آمده،‌ به نظر می‌رسد که او خواست این پیام را به فوتبال ایران بدهد که در غیاب دستیاران ایرانی هم تیم ملی می‌تواند راه خود را پرقدرت ادامه بدهد. نتایج کسب شده مقابل قطر و چین بدون استفاده از مربیان ایرانی و قرار گرفتن تیم ملی در آستانه یک صعود مقتدرانه و تاریخی به جام جهانی گویای این پیام واضح کی‌روش به فوتبال ایران بود.
 
با این وجود فدراسیون فوتبال تلاش دارد تا با برقراری آرامش مقدمات بازگشت مربیان ایرانی به تیم ملی را فراهم کند. در همین راستا به تمام افراد کنار گذاشته شده توصیه شده که از هرگونه مصاحبه درباره شرایط تیم‌ملی خودداری کنند تا سکوت آنها به حل سوء تفاهم به وجود آمده کمک کند.
 
مهدی تاج در نظر دارد در جلسات آتی که با کارلوس کی‌روش برگزار می‌‌کند دوباره پیرامون موضوع دستیاران ایرانی مذاکراتی با او داشته باشد و به توافق نهایی برسد. در شرایط کنونی تاکید فدراسیون تاج این است که با موافقت کی‌روش حتما مربیان ایرانی در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند. حتی اگر این مربی تمایل داشته باشد انتخاب‌های ایرانی‌اش را تغییر بدهد!
 
درست است که اخیرا برخی مدیران فدراسیون در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند بندی در قرارداد مرد پرتغالی وجود ندارد که او را مجبور کند حتما باید از مربیان ایرانی استفاده کند. اما در بند 13 بخش چهارم قرارداد این مربی با فدراسیون فوتبال به صراحت آمده است:« كارلوس كی‌روش حق دارد دو مربی غيرايرانی را به عنوان دستيار با حقوق سالانه حداكثر 500 هزار دلار امريكا استخدام كند. هر كدام از اين مربيان برای دريافت خدمات با فدراسيون فوتبال جداگانه قرارداد امضا می‌كنند. دو مربي ديگر، ايرانی خواهند بود و توسط فدراسيون به سرمربی معرفی می‌شوند. سرمربی حق دارد اين دو مربی را بپذيرد و در غير اين صورت می‌تواند مربيان ايرانی ديگری را به فدراسيون پيشنهاد كند»
 
به این ترتیب به نظر می‌رسد که سرمربی تیم‌ملی راهی جز استفاده دباره از دستیاران ایرانی نداشته باشد. منتهی تاکید ویژه کی‌روش این است که همکاران ایرانی او قرارداد مشخص با فدراسیون داشته باشند و حق و حقوق آنها هم مثل مربان خارجی پرداخت شود!
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *