رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احترام به عابر پیاده مهمترین محور اصلی فعاليت‌های ٩٦/ خطوط ٦، ٧ و ٨ مترو امسال بهره‌برداری می‌شود

10:16 - 02 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۱۸۷
احترام به عابر پیاده مهمترین محور اصلي فعاليت‌های ٩٦، خطوط ٦، ٧ و ٨ مترو امسال بهره‌برداری می‌شود و ساماندهی موتورسیکلت ها به عنوان کار مشترک راهور و شهرداری از اقدامات و برنامه های مهم حوزه حمل و نقل و ترافیک سال 96 است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، در نشست مشترك هم انديشي مديران حوزه حمل­ و­ نقل و ترافيك شهرداري تهران با فرمانده­ هان، سركلانتران و مسئولان راهور تهران كه به ميزباني پارك ترافيك پونك برگزار شد مهمترين اقدامات و سرفصل­ هاي فعاليت مشترك دو مجموعه براي استقرار نظم و انضباط ترافيكي و ارتقا فرهنگ ترافيك مطرح شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداري تهران با اشاره به انتخاب شعار« احترام به عابر پیاده» به عنوان مهمترین رویکرد برنامه­های سال ٩٦ گفت: در تمام کشورهای دنیا احترام به عابر پیاده نماد تمدن و فرهنگ به شمار می رود. در کشور ما و شهر تهران نیز اگر احترام به عابر پیاده نهادینه شود؛ گام بزرگی در ارتقای فرهنگ ترافیک برداشته شده است.

وی با بیان اینکه برخی از رفتارها باید آنقدر تکرار شود تا نهادینه شود؛ افزود: مهمترین شعار امسال احترام به عابر پیاده است. اگر به عابر پیاده احترام گذاشته شود، می توانیم به تمدن چندین هزارساله خودمان ببالیم. در حال حاضر توریست هایی که به تهران می آیند با وحشت تمام از خیابان ها و معابر پایتخت می گذرند. این سطح از رفتار های ترافیکی  نمی­تواند به فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران ربطی داشته باشد به همین دلیل مدیران حوزه ترافیک باید براساس شعار امسال برنامه های خود را در شهر تهران و مناطق طراحی کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی در جلسه هم اندیشی مديران حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور تهران بزرگ که با هدف بررسی مهمترین برنامه های اجرایی این حوزه برگزار شد؛ ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های مدیریت شهری تهران توسعه حمل و نقل عمومی است که با توسعه و تکمیل خطوط مترو در حال پیگیری و انجام است.

وی بیان کرد: در حال حاضر خط 6 مترو با 38 کیلومتر طول و 32 ایستگاه، خط 7 با 29 کیلومتر طول و 21 ایستگاه و خط 8 مترو نیز با 35 کیلومتر طول و 2 ایستگاه در مرحله تکمیل و بهره برداری قرار دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در مجموع امسال 100 کیلومتر خط جدید مترو به پايتخت نشینان تحویل داده می شود؛ بیان کرد: این حجم فعالیت در حوزه مترو نشان می دهد که 56.6 درصد مترو از ابتدای شروع تا پایان در سال 96 به بهره برداری می رسد که این یک رکورد بی سابقه نه تنها در ایران بلکه در دنیا به حساب می آید.

وی با تاکید بر اینکه سایر مدهای حمل و نقلی شهر تهران نیز باید پابه پای مترو توسعه یابند؛ یادآور شد: وقتی مترو با این سرعت در حال تکمیل و پیشرفت است به این معناست که سایر مدهای حمل و نقلی باید خود را براساس این پیشرفت ارتقا دهند. به عنوان مثال خطوط تاکسی و اتوبوسرانی تهران نیز به عنوان مدهای مکمل باید در کنار مترو توسعه پیدا کنند.
 
ترافیک
 

به اعتقاد حسینی؛ باید تمام مناطق مطابق با توسعه خطوط و افزایش ایستگاه های مترو برنامه های ترافیکی خود را طراحی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا پیاده روی به عنوان یک مد حمل و نقلی است؛ یاداور شد: دلیلی ندارد مردم را از مبدا تا مقصد با خودرو جابه جا کنیم. باید فرهنگ پیاده روی و همچنین استفاده از دوچرخه به عنوان یک مد پاک حمل و نقلی در ذهن شهروندان نهادینه شود و در این رابطه نیز امسال معاونت ترافیک شهرداری تهران برنامه هایی را اجرا خواهد کرد.

حسینی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ریلی را دو برنامه مهم معاونت حمل و نقل در سال جاری دانست و تاکید کرد: اگربتوانیم ناوگان ريلی و اتوبوسرانی را تقویت و نوسازی کنیم به راحتی می توانیم 15 درصد از مسافران این دو مد حمل و نقلی را بیشتر کرد.

به گفته وی؛ در حال حاضر روزانه  3 میلیون نفر در روز از مترو استفاده می کنند. اگر ناوگان ریلی و اتوبوسرانی در شهر تهران توسعه پیدا کنند به راحتی در روز تا 4.8میلیون نفر جابه جایی مسافر در روز توسط مترو انجام خواهد شد. افزایش ناوگان اتوبوسرانی و مترو از نان شب نیز واجب تر است چرا که در حال حاضر این تعداد ناوگان در دو بخش حمل و نقلی  با افزایش مسافر روبه روست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال پرونده تاکسی های فرسوده پایتخت بسته خواهد شد؛ گفت: از امسال به بعد چيزي به نام تاكسي فرسوده نخواهيم داشت و تاکسی هایی که هر سال به سن فرسودگی می رسند؛ نوسازی خواهند شد و دیگر تاکسی ای در انتظار نوسازی نخواهد ماند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه  رعایت قانون باید به مهمترین مساله در بین مردم و مسئولان تبدیل شود؛ به موتور سواران به عنوان یکی از معضلات اصلی پایتخت اشاره کرد و  افزود:  بحث موتور سواران یکی از معضلات جدی تهران است که باید با همکاری پلیس راهور و سایر دستگاه های متولی چاره اندیشی کرد.

به گفته وی؛ به غیر از مشکل آلودگی صدا، عدم رعایت قوانین و تصادفات منجر به مرگ آسیب هایی است که موتور سواران در شهر تهران پایه اصلی ایجاد آن هستند.

معاون شهردار تهران اضافه كرد: با توجه به برگزاري كارگاه هاي علمي مشترك با پليس راهور ، از طريق مهندسي ارزش به راهكار هاي خوبي براي ساماندهي موتور سيكلت سوار ها در تهران رسيده ايم و اميدوارم با تعامل خوبي كه در اين حوزه وجود دارد بتوانيم به نتايج ترسيم شده دست يابيم.

حسینی احترام به قانون را یک الزام مهم دانست و ادامه داد: احترام به قوانین از سوی مردم  و مسئولان اولین گام در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک در تهران خواهد بود. به همین دلیل یکی از مهمترین برنامه هایی که در سال جاری با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ با جدیت تمام آن را دنبال می کنیم؛ همین مساله خواهد یود.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود گویاسازی معابر و بزرگراه های شهر تهران را یکی دیگر از برنامه های اولویت دار حوزه ترافیک در سال جاری دانست و بیان کرد: نماد توسعه مدیریت هوشمند ترافیکی در کلانشهرها استفاده از تابلوهای هوشمند است. امسال باید از تابلوهای هوشمند برای گویاسازی مسیرها و معرفی معابر شهری بیشتر استفاده شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تهران باید از نظرعلائم رانندگی و خط کشی ها برای شهروندان گویا سازی شود، تاکید کرد: طبق هماهنگی با پلیس راهور تهران بزرگ مقرر شده تا تیرهای برق معابر و بزرگراه های شهر تهران نیز شماره گذاری شود تا مردم در معابر و بزرگراه ها دچار سرگردانی نشوند.

وی رفع معضل چارک حاشیه ای را یکی دیگر از برنامه های مهم امسال دانست و گفت: در نظر داریم تا با بهره گیری از مشاوران بین المللی برای مناسب سازی پارکینگ های تهران استفاده کنیم چرا که اعتقاد داریم برای کاهش پارک حاشیه ای باید زیرساخت های لازم ایجاد شود.

مازیار حسینی راه اندازی خطوط LRT را یکی از نیازهای مهم و اساسی شهر تهران دانست و توصیح داد: در حال حاضر برخی از خطوطBRT شهر تهران نقش مترو را در میزان حجم جابه جایی مسافر برعهده دارند.به عبارت دیگر این خطوط به دلیل افزایش مسافر کارکرد واقعی خودرا از دست داده اند. در نظر داریم تا با اتمام مطالعات راه اندازی خطوطLRT از این مد حمل و نقلی برای توزیع عادلانه مسافران در بحث جابه جایی استفاده کنیم.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *