رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نباید شائبه حمایت از جریان سیاسی خاص به وجود آید/ سلامت انتخابات را تامین می کنیم

10:04 - 02 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۱۷۴
وزیر کشور گفت: نباید شائبه حمایت از کاندیدا یا جریان سیاسی خاصی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مطرح شود.

وزیر کشور به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان و روسای نیروی انتظامی اظهار کرد: سال گذشته با توجه به شرایط و تحولات منطقه ای، سال بسیار مهم و تاثیرگذاری برای ما بود. دشمنان ایران را با بیان صریح و آشکار به دخالت در منطقه متهم کرده و نیرویی که با تروریسم در منطقه برخورد می کرد را سرمنشا تروریسم معرفی کردند.

وی ادامه داد: ایران همیشه بر موضع ضد تروریستی خود پافشاری کرده و در حمایت از مردم منطقه و دولت قانونی از هیچ گونه کمکی دریغ نمی کند.

وزیر کشور با اشاره به موضوع کمک ایران به کشورهای منطقه گفت: اگر به عراق،‌ سوریه و یمن کمک می کنیم به درخواست دولت قانونی آن کشورهای است. وظیفه ما کمک به دولت ها با حفظ استقلال و عدم دخالت در آن کشورها است.

رئیس شورای امنیت کشور با اعلام اینکه برخی ها در خارج و داخل موضوع پشتیبانی ایران از کشورهای منطقه را دخالت می دانند افزود: نگاه این افراد کاسب کارانه است چرا که در اثر همین حمایت ها است که این افراد می توانند اینگونه اظهار نظر کنند. ما آمادگی کامل داریم با حفظ استقلال کشورها به آنها کمک و حضور موثرتری داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن در حوزه داخلی سعی می کند تاثیر گذار باشد افزود: در شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی این موضوعات رصد شده و برخورد می شود.

وی تاکید کرد: به گفته دوستان و دشمنان ایران امن ترین کشور منطقه است و در حالی تمام کشورهای اطراف ما دچار آشوب و بحران هستند در حوزه داخلی امنیت قوی تری داریم بسیاری از مرتجعین استدلال می کنند که اگر ایران با تروریست ها نیست چرا دراین کشور انفجار رخ نمی دهد در شرق و غرب ایران ده ها بار دشمن تلاش کرده که ناامنی ایجاد کند اما با همت نیروهای ما این اتفاق رخ نداده است باید قدر امنیت و شرایط را بدانیم.

رحمانی فضلی با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: دولت تمام تلاش خود را معطوف به شعار سال قبل کرد و در این رابطه در اقتصاد موفق بودیم به صورتی که در حوزه گندم به کشوری صادر کننده تبدیل شدیم همچنین توانستیم 12هزار واحد نیمه فعال را فعال کنیم.

به گفته وی نظامات اقتصادی کشور از جمله نظام بانکی و مالیاتی مستلزم تغییرات اساسی هستند.

وی با اشاره به موضوع انتخابات افزود: پلیس و نیروهای امنیتی در برابر جریاناتی که امنیت عمومی را دچار خدشه کنند قاطعانه می ایستیم و با آنها برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه حافظ سلامت انتخابات هستیم افزود: تلاش می کنیم انتخابات سالم برگزار شود اگر چه انتخابات راه انتقال قدرت است و هدف اصلی تقویت دین خدا است نظام باید تقویت شود و پس از آن مردم برای ما مهم هستند و پس از آن کارآمدی نظام مهم است.

وزیر کشور در بخشی از سخنانش با بیان اینکه مسئولان نباید به گونه ای عمل کنند که شائبه تمایل آنها نسبت به افراد و گروه های سیاسی مطرح شود افزود: اگر نیروی انتظامی از جناح یا فردی حمایت کند به باور مردم خدشه وارد شده واین غیر قابل جبران است هر کسی که احراز صلاحیت شد مردم به او رای دادند و حکمش توسط رهبری تنفیظ شد رئیس جمهور ما است.

وی با بیان اینکه همه باید حافظ قانون باشند تاکید کرد: در سال 88 مشاهده کردیم که چه کدورت و هزینه هایی در کشور داده شد و زخم کدورت ها هنوز بهبود نیافته است چرا مردم باید هزینه های سنگین بدهند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیتهای نیروی انتظامی اظهار داشت: متاسفانه در ارائه و بیان اقدامات ما به مردم ضعف داریم چرا که دیدیم که در ایام اربعین بیش از 2 میلیون نفر از خدمات پلیس استفاده کردند و هیچ اتفاقی رخ نداد حج را با 100برابر امکانان و نفرات کمتر برگزار می کنند اما هر سال حادثه دارند.

وی با بیان اینکه جرم وجنایت در سال 92 بیش از حال است وسرقت در سال 92 نگران کننده بود افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده وقوع سرقت کاهش یافته است.

وزیر کشور در پایان گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز با اقدامات انجام شده میزان قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده است این در حالی است که کشفیات نیز 15 درصد رشد نشان می دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *