بهره‌برداری از سومین مرکز جمع‌آوری پلاسما در پایتخت تا پایان سال2014

15:11 - 31 مرداد 1393
کد خبر: ۳۰۱۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو از بهره برداری سومین مرکز جمع آوری پلاسما در پایتخت تا پایان 2014 خبر داد.

: رئیس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو از بهره برداری سومین مرکز جمع آوری پلاسما تا پایان 2014 خبر داد.

محمد شاه بختی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان در خصوص مرکز جمع آوری پلاسما اظهار کرد: بر اساس مجوز وزارت بهداشت، شرکت بیودارو مجاز به تاسیس 2 مرکز جمع آوری پلاسمای دیگر در تهران است. براین اساس سومین و چهارمین مرکز در تهران باید به بهره‌برداری برسد.

 

پاسخگوی روزانه به150 داوطلب اهدای پلاسما 

رئیس مرکز جمع‌آوری پلاسمای بیودارو با اشاره به اینکه چهارمین جمع آوری پلاسمای بیودارو مردادماه در شهر ری راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این در حالی است که سومین مرکز به دلیل اینکه در حال انجام تعمیرات ساختمانی بوده هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است، به عبارتی با توجه به روند کار، این مرکز باید تا پایان سال 2013 به بهره‌برداری می‌رسید، اما به دلیل به وجود آمدن مشکلاتی در این خصوص بهره برداری آن به سال آینده موکول شد.

شاه بختی با بیان اینکه در واقع مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو با جدیدترین تجهیزات و آخرین فناوری روز اروپا می‌تواند پاسخگوی حدود 150 داوطلب اهدای پلاسما در روز باشد، افزود: پلاسماهای اهدایی به داروهای خاص و گران قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تبدیل خواهد شد.

ارسال بیش از 7 هزار لیتر پلاسما به آلمان

رئیس مرکز جمع‌آوری پلاسمای بیودارو از ارسال بیش از 7 هزار لیتر پلاسما برای تهیه داروهای بیماران خاص به آلمان خبر داد و اظهار کرد: پلاسماهای اهدایی که توسط مرکز جمع‌آوری پلاسمای بیودارو جمع‌آوری شده است، هفته گذشته برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما با نظارت سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط، به کشور آلمان ارسال شد.

شاه‌بختی افزود: این محموله توسط شرکت بیوتست آلمان به داروهای خاص و گران‌قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تبدیل خواهد شد، سپس برای استفاده بیماران ایرانی، به کشور ارسال می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *