معمای هانی!/ مدال قهرمانی پرسپولیس به فرزند هادی نوروزی اهدا می‌شود

13:13 - 01 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۰۹۸۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
حواشی و جنجال‌های به وجود آمده به خاطر عدم حضور هانی نوروزی روی سکوی مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی پرسپولیس،‌ ابهامات بسیار زیادی به وجود آورده است.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، اتفاقات عجیب جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و حاشیه‌هایی که به خاطر عدم حضور هانی نوروزی روی سکوی اهدای مدال و جام قهرمانی به وجود آمد، به یک معمای حل نشدنی برای اهالی فوتبال ایران به ویژه هواداران پرسپولیس تبدیل شده است.

مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام کرده‌اند به خاطر تأکید سازمان لیگ بر این موضوع که فقط افرادی که آی‌دی‌کارت مخصوص مسابقات را در اختیار دارند، می‌توانستند روی سکو حاضر باشند، پسر کاپیتان فقید این تیم روی سکو حاضر نشد.

مسئولان سازمان لیگ برتر هم به صراحت اعلام کرده‌اند نه‌تنها در جریان حضور هانی نوروزی در ورزشگاه نبودند، بلکه مدیران باشگاه پرسپولیس هم در جریان جلسات هماهنگی مختلفی که برگزار شد، هیچ برنامه‌ای مبنی بر حضور هانی نوروزی روی سکوی قهرمانی به آنها ارائه نداده‌اند.

از مدت‌‌ها قبل عنوان شده بود که در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، بازیکنان این تیم در نظر دارند با دعوت از پسر هادی نوروزی مقدماتی را فراهم کنند تا هانی به نمایندگی از پدر مرحومش جام قهرمانی را بالای سر ببرد. عملی نشدن این اتفاق همان چیزی بود که بسیاری از بازیکنان پرسپولیس بعد از مراسم قهرمانی به آن اعتراضی تند داشتند.

منتهی نکته عجیب و مبهم ماجرا اینجاست که مدیریت باشگاه پرسپولیس در جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی مربوط به جشن قهرمانی،‌ نه به صورت شفاهی و نه به صورت مکتوب درخواستی برای حضور رسمی هانی روی سکوی قهرمانی برای بالا بردن جام ارائه نداده است.
 
اسناد و مدارک رسمی نشان می‌دهد که حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ برتر در تاریخ 28/1/96 طبق هماهنگی‌های قبلی شفاهی با عوامل باشگاه پرسپولیس، در نامه‌ای به علی اکبر طاهری درخواست می‌‌کند که برای برنامه‌ریزی مراسم جشن قهرمانی در سازمان لیگ حضور پیدا کنند.

بر اساس اعلام یک منبع موثق خبری،‌ ساعت 13:30 همان روز در شرایطی این جلسه برگزار شد که علی‌اکبر طاهری به خاطر برگزاری جلسه‌ای مهم در دفتر مهدی تاج، نمی‌تواند در این نشست حضور پیدا کند. به همین ترتیب پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی به نمایندگی از پرسپولیسی‌ها در این نشست حضور پیدا کرد و کنداکتور نهایی برگزاری مراسم جشن قهرمانی در شرایطی در همان جلسه نهایی شد که نماینده باشگاه پرسپولیس باز هم موضوع حضور هانی نوروزی روی سکو را به مدیریت سازمان لیگ حتی اعلام شفاهی هم نکرد!
 
سازمان لیگ حتی در نامه‌‌هایی جداگانه نام افرادی که از پرسپولیسی‌ها می‌توانند هنگام برگزاری مراسم روی سکو حاضر باشند را به باشگاه اعلام کرده بود. صبح روز بازی پرسپولیس با پدیده هم محمود خوردبین، سرپرست تیم در تماس با روابط عمومی سازمان لیگ درخواستی برای اضافه شدن برخی نفرات روی سکوی قهرمانی مطرح کرد و این توافق انجام شد که برای اعضای کادر تدارکات و تیم آنالیز کادرفنی هم مدال قهرمانی در نظر گرفته شود و به آنها بدون اینکه روی سکو حاضر شوند، داده شود. جالب اینجاست که در این تماس تلفنی هم پرسپولیسی‌ها موضوع حضور هانی روی سکوی مراسم را به سازمان لیگ اعلام نکردند.

از طرفی دیگر باشگاه پرسپولیس رسماً از هانی نوروزی و پدر هادی نوروزی دعوت کرده بود تا از کپورچال بابل به تهران بیایند تا در این جشن حضور داشته باشند اما در فاصله 35 دقیقه‌ای بعد از پایان بازی با پدیده تا شروع مراسم اهدای مدال و جام،‌ با وجود حضور هانی نوروزی در ورزشگاه،‌ تلاشی برای حضور پسر کاپیتان فقید پرسپولیسی‌ها در مراسم انجام نشد. به عنوان مثال فرزندان خردسال علیرضا بیرانوند،‌ علی علیپور،‌ حسین ماهینی و کمال کامیابی‌نیا در ورزشگاه حضور داشتند و بدون هماهنگی با سازمان لیگ و داشتن آی‌دی‌کارت توسط پدران خود روی سکو حاضر شدند اما سؤالی که جوابی برای آن پیدا نشده این است که چرا مدیران و حتی بازیکنان پرسپولیس با وجود دعوت از هانی نوروزی و حضورش در ورزشگاه، شرایطی را به وجود نیاورند که هانی هم مانند فرزندان بازیکنان پرسپولیس روی سکو حاضر شود؟

مشاجره لفظی مهدی طارمی با مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و توضیخات پندار خمارلو درباره این اتفاق، ابهامات ماجرا را بیشتر می‌کند. خمارلو در مصاحبه‌ای گفته بود: «در اتفاقی که برای پسر هادی نوروزی افتاد ما بی‌تقصیریم. من هم دلیلی ندارد با مهدی طارمی درگیر شوم. موضوع هانی نوروزی در حیطه وظایف‌مان نیست. هر کدام‌مان بر اساس شرح وظایف خود کار می‌کنیم و طارمی هم بهتر است در حیطه وظایفش کار کند.»

این صحبت مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس از آنجایی قابل تأمل است که سازمان لیگ هم به صورت رسمی اعلام کرده اصلاً در جریان حضور فرزند هادی نوروزی در ورزشگاه نبوده و دعوت از او هم توسط خود باشگاه پرسپولیس صورت گرفته است. سازمان لیگ همان‌طور که اشاره شد تأکید داشته از سوی باشگاه پرسپولیس به هیچ عنوان موضوع حضور هانی نوروزی در مراسم اطلاع داده نشده و اگر این اتفاق رخ می‌داد آنها مقدمات انجام این کار را فراهم می‌کردند.

حالا سؤال اصلی این است! حضور یا عدم حضور هانی نوروزی روی سکو در حیطه وظایف چه فرد حقیقی یا حقوقی بوده است؟ آیا پای نفر سومی در میان بوده و مخالفت‌هایی با این حضور وجود داشته است؟
 
علی‌اکبر طاهری اعلام کرده خانواده نوروزی قرار بوده بعد از بالا بردن جام قهرمانی توسط سید جلال حسینی روی سکو حاضر شوند اما در نزدیکی سکو ناراحت شده و مانع حضور هانی نوروزی می‌شوند!
 
با اتفاقات رخ داده پست اینستاگرامی هانی نوروزی که توسط خانواده‌اش اداره می‌شود هم البته عجیب بود که  با انتشار عکس هانی و پدرش، هادی نوروزی در واکنش به اتفاقات رخ داده نوشته شده بود: «بابایی امشب هر کی بابا داشت اونجا بود. مبارکتون باشه جام قهرمانی. در ضمن به مردم دروغ نگید.» واقعاً چه کسی دروغ گفت؟

در موقعیت کنونی درباره این شایعه که عدم حضور هانی نوروزی در مراسم قهرمانی دلایل دیگری داشته هنوز کسی به صورت شفاف توضیحی ارائه نداده است. همان دلایلی که به نظر می‌رسد باعث شد باشگاه پرسپولیس هم عملاً تلاش زیادی برای حضور هانی روی سکو انجام ندهد و به دعوت از پسر هادی نوروزی برای حضور در ورزشگاه در روز جشن قهرمانی تیم اکتفا کند!

همچنین یک منبع آگاه به خبرنگار ورزشی میزان اطلاع داد که سازمان لیگ در نظر دارد یک هدیه ویژه به همراه مدال قهرمانی پرسپولیسی‌ها از طریق غلامرضا بهروان، رئیس هیات فوتبال استان مازندران به کپورچال بفرستد تا به هانی نوروزی و خانواده‌اش اهدا شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *