افزایش ظرفیت تولید فولاد درسال اقتصاد مقاومتی،تولید- اشتغال/ پیش‌بینی رشد 20 درصدی صادرات فولاد

6:30 - 31 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۵۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از احداث طرح‌های فولادی در چند استان‌ کشور خبر داد و گفت: در سال 96، حدود یک تا دو میلیون تن فولاد به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد شد.
فولاد
رسول خلیفه سلطان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، با اشاره به تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال-تولید در صنعت فولاد کشور، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته فولاد کشور شاهد رشد خوبی بوده و انتظار می‌رود این رشد در سال جاری ادامه پیدا کند لذا در مجموع پیش‌بینی می‌شود در حوزه فولاد کشور اشتغال زایی خوبی ایجاد شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ادامه داد: با توجه به افتتاح طرح‌های فولادی در آینده نزدیک،انتظار می‌رود صنعت فولاد در سال 96 دستاوردهای خوبی در حوزه رشد طرح‌های فولادی داشته باشد و امید میرود امسال از نظر تولید و اشتغال زایی توفیقات خوبی حاصل شود. 

وی در ارتباط با طرح‌های فولادی در دست احداث، خاطر نشان کرد: طرح‌های فولادی بزرگی در استان‌های خراسان رضوی( شهرهای خاف و سنگان)، اصفهان، کرمان، یزد و خوزستان در حال احداث هستند و ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خلیفه سلطان، افزود: در سال 96، با وجود احداث پروژه‌های پیش رو امید میرود حدود یک تا دو میلیون تن فولاد به ظرفیت تولید کشور اضافه شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با بیان این که صادرات فولاد در سال جاری شاهد رشد قابل قبولی خواهد بود، گفت: پیش بینی‌ها از ادامه روند صادرات فولاد به کشورهای مختلف حاکی از آن است که تا پایان سال جاری صادرات فولاد کشور رشد  20 درصد نسبت به سال گذشته را تجربه کند که همین امر به بحث اشتغال کشور کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به انتظارات تولید کنندگان صنعت فولاد کشور از دولت دوازدهم، بیان کرد: انتظار تولیدکنندگان فولاد از دولت دوازدهم این است که نرخ تسهیلات کاهش پیدا کند و حجم تسهیلاتی که صنعت برای گردش مالی به آن احتیاج دارد تامین شود و مشوق‌های صادراتی مناسبی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *