مسابقات قرآن کریم زمینه پرورش قاریان و حافظان را فراهم می‌کند/ هدف اصلی مؤسسات قرآنی ایجاد رقابت سالم در کشور است

9:00 - 31 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۵۶۱
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم زمینه‌ای را برای پرورش قاریان و حافظان فراهم می‌کند، از هدف اصلی مؤسسات قرآنی به عنوان ایجاد رقابت سالم در کشور سخن گفت.
مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترتحسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز حضور دارم، شاهد این موضوع هستم که سال گذشته اتفاق خوبی در این روند رخ داد و آن حضور موسسه‌های قرآنی کشور در صحن مسابقات بود.

وی ادامه داد: به طور یقین مهم‌ترین عامل پرورش قاریان و حافظانی که در مسابقات قرآن کریم شرکت می‌کنند نیز ، همین موسسه‌های قرآنی مردم نهاد هستند.

محمدی تصریح کرد: حضور در صحن مسابقات قرآن کریم برای مؤسسه‌های قرآنی به چند دلیل در اولویت قرار دارد که یکی از آن‌ها آشنایی هر چه بیشتر با این مفاهیم و خروجی این مسابقات است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن کریم از این راه می‌توانند براساس آموزش‌‌هایی که دریافت کرده‌اند، ادامه مسیر را با یک شناخت نهایی به پیش ببرند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور توضیح داد: فراهم کردن زمینه حضور مؤسسه‌های قرآنی در مراسم‌هایی مانند مسابقات بین المللی قرآن کریم، باعث می‌شود که یک انگیزه مضاعف در این مؤسسات برای تربیت هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم ایجاد شود.

وی یادآور شد: به طور یقین هدف اصلی مؤسسه‌‌های قرآنی نیز از شرکت در این مسابقات، ایجاد یک رقابت سالم در کشور و همچنین در سطح جهان است.

محمدی همچنین گفت: ما این موضوع را بارها به سازمان اوقاف اعلام کرده بودیم اما سال گذشته، این اتفاق برای نخستین مرتبه رخ داد و مؤسسه‌های قرآنی را از نقاط مختلف کشور حتی از نقاط دور برای شرکت در مسابقات می‌آوردیم که به عنوان بازدیدکننده حضور پیدا می‌کردند و از روند مسابقات نیز بسیار راضی بودند.

وی تصریح کرد: از تمامی دوستانی که چنین بستری را فراهم کرده‌اند بسیار تشکر می‌کنم ضمن اینکه انتظار داشتیم امسال این اتفاق با کمیت و کیفیت بیشتری رخ بدهد.

عضو ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: همچنین دوستان برگزار کننده نیز برای برگزاری این مسابقات با کیفیت بیشتر به ما قول‌هایی داده بودند تا در این راستا از موسسات قرآنی حمایت کنند ضمن اینکه تنها حمایتی که لازم است در این راستا صورت بگیرد، بحث رفت و آمد افراد مربوط به مؤسسه‌های قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سازمان اوقاف تا اندازه محدودی این هزینه را تقبل کرد اما انتظار داشتیم امسال این حمایت‌ها بیشتر شود اما در شرایط فعلی به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

گفتنی است، در این سری از مسابقات بین المللی قرآن کریم که در مصلی امام خمینی(ره) برگزای می‌شود شرکت‌کنندگانی از 83 کشور جهان حضور دارند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *