اُفت ارزش طلا در بازارهای جهانی

15:50 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۵۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۲۸۴ دلار و ۱۵ سنت رسید.
اُفت قیمت طلا در بازارهای جهانیبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، برداشت سودها در بازار طلا امروز موجب کاهش قیمت فلز زرد شد، اما تنش های ژئوپلتیک در خصوص کره شمالی و نگرانی ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موجب تقویت بازار طلا شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به 1284 دلار و 15 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.6 درصد کاهش داشت و به 1288 دلار و 80 سنت رسید.

مایک پنس، معاون نخست وزیر آمریکا روز چهارشنبه گفت که واشنگتن با متحدانش و چین در مورد اعمال فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر کره شمالی همکاری خواهد کرد، اما اضافه کرد که آمریکا هرگونه حمله ای را به شدت پاسخ خواهد داد.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «شرایط کلی بازار طلا به دلیل تنش های ژئوپلتیک ناشی از کره شمالی و همچنین کاهش احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره، بیشتر خوش بینانه است.»

شاخص دلار امروز افزایش داشت اما به دلیل آمارهای ناامید کننده از بخش مسکن آمریکا و نگرانی ها در مورد مذاکرات تجاری بین آمریکا و ژاپن، همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 3 هفته اخیر در نوسان بود.

یک تاجر طلا در شانگهای گفت: «طلا در یک دامنه قیمت بالا گیر افتاده و ما شاهد برداشت سودهایی در بازار هستیم... قیمت ها ابتدا تعدیل خواهد شد و احتمالا مجددا افزایش خواهد یافت.»

در فرانسه، سرمایه گذاران در آستانه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روز یکشنبه نگران هستند. هرچندک ه نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که امانوئل ماکرون میانه رو در صدر قرار دارد و از مارین لوپن راست گرا جلوتر است.

درخواست ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه می نیز بر فهرست بلندبالای عوامل ایجاد کننده عدم قطعیت در بازار افزوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *