اوضاع جدید سوریه پس از حمله آمریکا/ تروریست‌ها وارد فاز جدیدی شده‌اند

9:51 - 31 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۴۷۷
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین الملل گفت: 60درصد از اراضی سوریه در دست ارتش است و 40درصد آن در دست گروهک های تروریستی است و تروریستها هم بصورت پراکنده در شهرهای مختلف هستند و حتی در اطراف دمشق هم حضور دارند ودر اغلب شهرهای سوریه حضور دارند.
سوریهحسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اوضاع  فعلی سوریه اظهار کرد: وضعیت سوریه بعد از حمله اخیر آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات و انفجاری در منطقه راشدین حلب صورت گرفت اوضاع این کشور پیچیده تر شده است.
 
وی ادامه داد: به نظر می رسد گروهکهای تروریستی فاز جدیدی از  عملیات های تروریستی و انتحاری را در سوریه آغاز کرده اند این امر می تواند شطرنج نظامی سوریه را تغییر دهد.
 
به گفته او، تا ماه گذشته به دلیل پیشروی هایی که ارتش سوریه و محور مقاومت در شمال حلب داشته گروهک های تروریستی با شکست هایی مواجه شدند.
 
این کارشناس مسائل بین المللی خاطرنشان کرد: در طول هفته های اخیر و بعد از شکست های داعش در موصل عراق،گروهک های تروریستی سازماندهی جدیدی را آغاز کردند و داعش و جبهه النصره، احرار الشام و جیش الاسلام به عنوان یک ائتلاف جدید تلاش دارند تا حملات جدیدی را آغاز کنند و این حملات به طور غیر متمرکز و انتحاری و در راستای کشتار مردم قرار دارد.
راه حل های سیاسی از طریق گفتمان در سوریه کمرنگ تر شده است
 
هانی زاده عنوان کرد: به نظر می رسد راه حل های سیاسی از طریق گفتمان کمرنگ تر شده است و آنچه تعیین کننده است توان دفاعی و قدرت ارتش و نیروهای مسلح و مقاومت در سوریه است که می تواند تعیین کننده باشد زیرا آمریکاییها اکنون تلاش دارند تا هم اکنون از طریق تقویت گروهکهای تروریستی دولت سوریه را با مشکلاتی روبرو کنند .
 
به گفته او، ضمن اینکه سفیر وزیر دفاع آمریکا به کشورهای منطقه مانند اسرائیل، عربستان، قطر و مصر در راستای طرح جدید آمریکا برای سرنگونی دولت بشار اسد قابل تجزیه و تحلیل است .
 
60درصد از اراضی سوریه در دست ارتش این کشور  است
 
این کارشناس مسائل بین المللی درپاسخ به این سوال که چند درصد از سوریه هم اکنون دست ارتش سوریه وچند درصد در دست تروریست هاست، عنوان کرد: 60درصد از اراضیی سوریه در دست ارتش است و 40درصد آن در دست گروهک های تروریستی است و تروریستها هم بصورت پراکنده در شهرهای مختلف هستند.
 
هانی زاده در پاسخ به این سوال  که تا آخر امسال ممکن است شر تروریستها از سوریه کنده شود، اظهار کرد: اگر اراده جهانی وجود داشته باشد، بله. اما به نظر نمی رسد که آمریکا ، عربستان، ترکیه ، قطر و حتی رژیم صهیونیستی قصد داشته باشند که بحران سوریه را به پایان برسانند.
 
اردن هم وارد حلقه مخالفان مخالفان سوریه شده است
 
 وی تاکید کرد: عربستان، قطر و اکنون اردن هم وارد بحران سوریه شده است و اینها کمک هایی زیادی را به گروهک های تروریستی می رسانند و این ممکن است پروسه بحران سوریه را ادامه دار کند .






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *