بنیاد هانس بوکلر: میزان فقر بین کودکان "خانواده‌های مهاجر" افزایش یافته است

16:04 - 01 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۰۴۲۸
بنیاد آلمانی هانس بوکلر اعلام کرد که فقر در بین کودکان مهاجران در آلمان به دلیل مهاجرت افزایش یافته است.
بنیاد هانس بوکلر: میزان فقر بین کودکان به گزارش سرویس بین الملل  بر اساس پژوهش بنیاد آلمانی هانس بوکلر فقر در بین کودکان مهاجران در آلمان به دلیل مهاجرت افزایش یافته است.
 
در این پژوهش عنوان شده که در سال ۲۰۱۱ از این گروه نسبتاً کوچک، ۳۵،۷ درصدشان به اصطلاح زیر خط فقر زندگی می‌کردند.
 
بر اساس این گزارش که در شهر دوسلدورف آلمان منتشر شده، در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۴۸،۹  درصد از مهاجران جوان در زیر خط فقر بسر می‌بردند.
 
در مقابل، میزان فقر بین کودکان با پیشینه مهاجرت که در آلمان به دنیا آمده اند، کمتر تغییر کرده و در بین کودکان بدون پس زمینه مهاجرت، میزان فقر در سال  ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ در واقع از ۱۳،۷ درصد به ۱۳،۵ درصد کاهش اندک را نشان می‌دهد.
 
این پژوهش که توسط موسسه تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (WSI) صورت گرفته، می‌تواند مربوط به همه ایالات آلمان باشد. با توجه به تعریف اتحادیه اروپا، انسان‌هایی در خطر فقر قرار دارند که کمتر از ۶۰ درصد درآمد متوسط ​​را در دست دارند. برای یک خانواده با دو فرزند زیر ۱۴ سال، خط فقر در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۹۷۸ یورو بود.
 
به طور کلی، میزان فقر در میان کودکان در آلمان بر اساس این گزارش، از ۱۹،۰ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۱۹،۷ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.
 
دویچه وله نوشت: افزایش فقر کودکان در رقم مطلق فقر کودک نیز منعکس شده است در آغاز این دهه ۲،۳۸۱ میلیون کودک در خانواده‌های فقیر زندگی می‌کردند، با توجه به آمار فعلی ۲،۵۴۷ میلون کودک در فقر بسر می‌برند.
 
 توسعه این امر بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ قابل توجه است. در این زمان، که اوج مهاجرت ها درج شده است، میزان فقر کودکان به ۷۷ هزار افزایش یافته است.
 
اریک زایلس از بنیاد هانس وکلر می‌گوید که افزایش فقر کودکان به دلیل موج پناهجویان بالای کودکان بومی تاثیری بر جا نگذاشته است.
 
زایلس می‌گوید که در طولانی  مدت، چالشی که سر راه ما قرار دارد این است که برای والدین کودکان پناهجو، شرایط کاری مساعد و پدران و مادران باید دستمزد داشته باشند، تا از این طریق تمام خانواده یک زندگی بالاتر از خط فقر و مشارکت اجتماعی داشته باشند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *