بسته اقتصادی چک سفید بدون موجودی نیست/ دولت برای اجرای بسته نیازی به تامین اعتبار ندارد

14:23 - 31 مرداد 1393
کد خبر: ۳۰۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بسته اقتصادی چک سفید بدون موجودی نیست، گفت: بسته اقتصادی اصلا نیازی به تامین اعتبار ندارد.

: معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بسته اقتصادی چک سفید بدون موجودی نیست، گفت: بسته اقتصادی اصلا نیازی به تامین اعتبار ندارد.

شاپور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص اینکه برای اجرایی کردن بسته اقتصادی خروج غیرتورمی از رکود از کدام محل تامین اعتبار می شود، افزود: بسته اقتصادی اصلاً نیازی به تامین اعتبار ندارد.

وی در خصوص اینکه برخی ها بسته اقتصادی دولت را چک سفید بدون موجودی عنوان می کنند، اضافه کرد: چنین اظهار نظری قابل بحث است، ماده های بسته خروج غیرتورمی از رکود به صورت لایحه در آمده است، ماده ها را مشاهده می کنید، اوراق فروش صکوک، افزایش سرمایه بانک ها منابع اش مشخص است و اصلا به منابع دولت ربطی ندارد. بحث فروش اوراق صکوک هم طی سه سال پیش بینی شده است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بسته خروج از رکود اگر در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، آئین نامه اجرایی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. طبیعتاً برای تمام جوانب مطرح شده در بسته اقتصادی دولت فکر شده است.

طرح بسته اقتصادی مجلس هم کامل است
وی در مورد اینکه اکنون بین مجلس و دولت رقابتی برای ارائه بسته اقتصادی به وجود آمده است، اضافه کرد: همچنین موردی مطرح نیست، مجلس هم طرحی کامل دارد و چنین اقدامی از سوی دولت و مجلس موازی کاری نیست و ملاحضات مجلس را در بحث اقتصاد مشاهده کرده ایم و اگر باز هم لازم باشد با مجلس مشارکت خواهیم کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *