رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رونمایی از گواهینامه پایه یک یکی از آن سه نفر!/ انتخاب به نقل از نزدیکان روحانی: حضور کاندیدای پوششی به زیانتان تمام خواهد شد

15:37 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۳۳۷
31 روز تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی مانده است؛ هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کار بررسی صلاحیت نامزدها را آغاز کرده و شواری نگهبان هم بعنوان نهاد عالی نظارت از امروز وارد بررسی‌های نهایی می‌شود.
اقداماتن مضحک آقای درخت و شرکاء
-گروه سیاسی: 31 روز تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی مانده است؛ هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کار بررسی صلاحیت نامزدها را آغاز کرده و شواری نگهبان هم بعنوان نهاد عالی نظارت از امروز وارد بررسی‌های نهایی می‌شود؛ فضای سیاسی کشور رنگ و بویی انتخاباتی گرفته و محافل رسانه‌ای مملو از اظهارات و تعریضات سیاسی است؛ گاه در این امر زیاده روی شده و مرزهای اخلاق و انصاف درنوردیده می‌شود؛ البته این اقداماتِ بعضا خارج از چارچوب قانون که اغلب بسترشان فضای مجازی است در تیرس نگاه و رصد ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی قرار دارد و حتی ممکن است مدنظر احراز صلاحیت کنندگان هم قرار گیرد؛ با این همه برخی چندان توجه ندارند و ماشین انتخاباتی‌شان را با بنزین تخریب و تشنج! به صورت موتور روشن! و چراغ روشن! به حرکت در آورده‌اند.
 
در میان انبوه خبرهای انتخاباتی که این روزها مخابره می‌شود، یک خبر غیرانتخاباتی و فرا مرزی توجه راقم این سطور را به خود جلب کرد؛ ماجرای خبر مزبور از این قرار است که در تب و تاب تنش‌های فزاینده میان واشنگتن و پیونگ یانگ و رصد لحظه به لحظه ماهواره‌ای سایت‌های هسته‌ای کره شمالی از سوی آمریکایی‌ها، در پدیده‌ای نادر و جالب، کارشناسان آمریکایی که انتظار تدارکات مسئولان کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای در سایت پونگی-ری را داشتند با یک تور و توپ و تعدادی والیبالیست مواجه شدند! شاید در نگاه اول بیشتر به مانند یک جوک و مطایبه باشد اما ظاهرا کمونیست‌های کره شمالی با این اقدام قصد داشتند اذهان کاپیتالیست‌های آمریکایی را منحرف سازند و اصطلاحا به یانکی‌ها رکب بزنند!
 
گواهینامه پایه 1 در انتخابات!؟

دیروز فردی که دو تن از نزدیکانش برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کاندیدا شده‌اند اقدام به رونمایی از گواهینامه پایه یک خود کرد!
 
یارانه را دوبرابر میکنم باور کنید!

در شرایطی که دولت یازدهم قصد دو برابر کردن یارانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را دارد و برخی از متخصصان امر و کارشناسان پیرامون منابع این افزایش که شامل 2 میلیون خانوار می‌شود، تشکیک و تردید کرده اند و عنوان داشته‌اند این وعده‌ای انتخاباتی بیش نیست؛ (اینجا بخوانید) یکی دیگر از افراد ثبت نام کننده برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در مطلبی مدعی شده که می توان با همين درآمد 105 هزار میلیارد تومانی ناشی از افزایش قیمت حامل های سوخت، یارانه‌های همه را دو برابر کرد!
 
دستکاری 2.5 میلیونی آرا در ترکیه و واکنش غرضی!

محمد غرضی از جمله افراد ثبت‌نام کننده برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در انتخابات 92 نیز در میان 8 نامزد قرار داشت، اخیرا طی یک مطلب که در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده از وقوع شکاف و انشقاق در جوامع انگلیس و ترکیه سخن گفته و تاکید کرده که در این دو کشور تا بیست سال آینده هم اجماع حاصل نمی‌شود؛ اتفاقا هیات ناظران شورای اروپا که وظیفه نظارت بر همه‌پرسی ترکیه را برعهده داشت از تردید در رابطه با صحت آرای شمارش شده،خبر داده است؛ همچنین برخی خبرها حاکی از دستکاری بیش از ۲.۵ میلیون رای در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه است. «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه نیز خواستار بازشماری 60 درصد صندوق ها شده است! خیابان های استانبول و آنکارا هم سه چهار شب است که شکل و شمایل توریستی ندارد و بیشتر به شب کودتای 15 ژوییه شبیه است.
 
هاشمی بدون هماهنگی ما آمد!

محمد جواد حق‌شناس نماینده حزب اعتماد ملی در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان که گفته شد حزب متبوعش در مقطعی برای پیوستن به شورای مزبور دچار شکاف  شده بود اخیرا در مصاحبه ای با دانا گفته است که ثبت نام(محمد) هاشمی بدون هماهنگی با شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان بوده است؛ وی همچنین گفته است که  مثلث "شورای سیاستگذاری، جهانگیری و روحانی" تصمیم‌نهایی در خصوص حضور نامزد اصلی را می‌گیرد. نکته اولی که حق شناس بدان اشاره کرده درست همان چیزی است که خودِ محمد هاشمی هم هنگام ثبت نام بدان تصریح کرده بود و ادعای نمایندگی شورای سیاستگذاری را نداشت؛ پیرامون مبحث دوم مورد اشاره حق شناس باید تاکید کرد که برخی سایت‌ها و کانال های حامی دولت اساسا تاکید دارند که ثبت نام جهانگیری نه در ذیل نظریه و مصوبه شواری سیاستگذاری اصلاح طلبان مبنی بر ضرورت حضور کاندیدای پوششی که بر اساس تصمیم خودِ دولتمردان بوده است.
 
رجال سیاسی از نگاه شهید بهشتی
 
اعظم طالقانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نقل از شهید بهشتی در تعریف رجال سیاسی گفت: منظور از رجال، شخصیت‌های مذهبی و سیاسی است.
 
فعلا تصمیمی نگرفتیم که به کاندیدا زودتر بگوییم که صلاحیتشان احراز شده یا نه!

نجات الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار میزان که از او پرسید: آیا شورای نگهبان قبل از اعلام عمومی به داوطلبان شاخصی که صلاحیتشان در این شورا احراز نمی شود خبر می دهد تا خود آنها پیش از اعلام عمومی، از انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهند یا خیر، می گوید: "در مورد اینکه {َشورای نگهبان} خبر بدهد یا ندهد، قبول بشود یا رد بشود، بررسی های مقدمات را انجام داده ایم ولی هنوز هیچ تصمیم قانونی اداری قابل ابلاغی را نگرفته ایم." (متن کامل را اینجا بخوانید)
 
1636 نفر شدند 1634 نفر!

از میان 1636 فردی که در سونامی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، دو فرد تاکنون انصراف داده‌اند؛ قدرتعلی حشمتیان رئیس دوره ای خانه احزاب و محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات.
 
عصر ایران: رئیسی و قالیباف دو رقیب اصلی روحانی هستند

عصر ایران اخیرا طی یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته است تا مهم ترین رقیب روحانی رئیس جمهور فعلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را معرفی کنند؛ نتایج نظرسنجی فوق الذکر نشان می دهد که از دید مخاطبان سایت مزبور، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و محمد باقر قالیباف مهم ترین رقبای روحانی برای هماوردی انتخاباتی اردیبهشت 96 هستند. 
 
البته پایگاه خبری آمریکایی فوربس در مقاله‌ای با اشاره به آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته در ایران نوشت: در حالی که اصواگرایان به نظر می رسد برای این انتخابات بر رییسی تمرکز کرده اند اما نتایج نظر سنجیها نشان می دهد که قالیباف تهدید جدی تری در مقایسه با رییسی است. 
 
کنایه سنگین سایت اصلاح طلب به جناح خودی!

 سایت اصلاح طلب انصاف نیوز نوشت که «نخبه اصلاحات» از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم انصراف داد؛ البته سایت مزبور مطلب فوق‌الذکر را به صورت تعریض گونه و کنایه آمیز منتشر کرده است. 
 
توضیحات کدخدایی درباره ابلاغیه اخیر آیت الله جنتی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ابلاغیه اخیری که با امضای آیت‌الله جنتی در رسانه‌های منتشر شده است، گفت: این ابلاغیه نظریه فقها است مبنی بر اینکه در جایی که اکثریت مسلمان باشند اقلیت‌ها نمی‌توانند در شوراها حضور داشته باشند.او افزود: اگر در جایی اکثریت با اقلیت‌های دینی و مذهبی باشد حضور آنها در شوراها بلامانع است این مطلبی است که هم در روزنامه رسمی کشور اعلام شده و به وزارت کشور هم اعلام شده است.
 
نزدیکان روحانی: حضور کاندیدای پوششی به زیانتان تمام خواهد شد

یکی از ثبت نام کنندگان دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری (محمد هاشمی) صبح امروز در مصاحبه‌ای با انتخاب گفت: صبح پنجشنبه{24 فروردین} برخی از دوستان مطلع اظهار می کردند هنوز آقای دکتر روحانی به آقای جهانگیری اجازه نداده اند و گفته اند که هرکس از کابینه من می خواهد کاندید شود، اول استعفاء دهد و بعد کاندیدا شود؛ چون تحلیلی مبتنی بر این به ایشان ارائه کرده بودند که حضور یک کاندیدای حمایتی در کنار ایشان به زیانشان است.
 
وطن امروز در همین رابطه امروز مدعی شد: به نظر می‌رسد تسلط جناب جهانگیری بر دولت از خود روحانی بیشتر است و این برای خود روحانی خوب نیست. بارها دیده شده در جلسه هیات دولت با بزرگان نظام عموم توصیه‌هایی که به دولت  بویژه در حوزه اقتصادی صورت می‌گرفت، مستقیم با اسحاق جهانگیری مطرح می‌شد.

فرهاد رهبر: استعفا داده ام

فرهاد رهبر، از مسوولان تولیت آستان قدس و از نزدیکان تولیت آستان قدس که کاندیدای ریاست جمهوری است، به شبهه عضویت همزمان خود در هیات نظارت بر انتخابات و ستاد آقای رئیسی پاسخ داد؛ او در پاسخ به پرسش خبرنگار سایت انصاف نیوز گفت: «بنده فردای روزی که آقای رئیسی استعفا دادند استعفای خود را تقدیم شورای نگهبان کردم، بررسی شد و آقای نصر اصفهانی نیز علی الظاهر بجای بنده انتخاب شدند».
 
خبرگزاری تسنیم با انتشار پستی در کانال تلگرامی خودش از یک دستور انتخاباتی در آستانه انتخابات خبر داد.
 
رونمایی از گواهینامه پایه یک یکی از آن سه نفر!/ یارانه را دوبرابر میکنم باور کنید!/روحانی: حضور کاندیدای پوششی به زیان من تمام خواهد شد
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *