آموزش زبان انگلیسی توسط دانشگاه MIT

19:32 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۱۸۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
به کمک اپلیکیشن جدید دانشگاه MIT در زمانهای مُرده یک زبان جدید یاد بگیرید.
به گزارش گروه فضای مجازی، حتی اگر جزو آن دسته از انسان هایی باشید که به برنامه ریزی دقیق و منظم اهمیت می دهید و تلاش می کنید از همه ساعت های یک روزتان هم به خوبی استفاده کنید، باز هم زندگی اجتماعی باعث می شود بخش های زیادی از دقایق روزانه انسان جزو زمان های مرده دسته بندی شوند.

برای مثال ممکن است چند دقیقه ای منتظر اتوبوس، مترو و تاکسی باشید، دقایقی را صرف انتظار برای وصل شدن ارتباط اینترنتی با مودم کنید، در هنگام مکالمه با پیام رسان ها لحظاتی را برای دریافت پاسخ طرف مقابل صرف کنید و موارد مشابهی که بدون شک تجربه آنها را داشته اید.

البته این به جز زمان هایی است که به صورت کامل جزو "تایم مرده" به حساب می آیند و به هر دلیلی هیچ کاری در آنها انجام نمی دهید. شاید اگر مجموع این زمان های از دست رفته را در کنار هم قرار بدهید متوجه شوید که می توانستید کارهای زیادی را در این بازه های خالی و بی استفاده انجام دهید.

محققین دانشگاه MIT نیز دقیقا به همین نکته فکر کرده اند و اپلیکیشنی را طراحی کرده اند که به کاربران کمک می کند از زمان های مرده خود بهترین استفاده را کرده و به یادگیری یک زبان جدید بپردازند.

آموزش زبان انگلیسی توسط دانشگاه MIT 

اگر به فکر یادگیری زبان با استفاده از نرم افزارهای موبایلی افتاده باشید حتما با اپلیکیشن هایی مانند Duolingo و Rosetta Stone آشنایی دارید. این برنامه ها با وجود تاثیر بسیار عالی و راندمان بالا یک نقطه ضعف دارند و آن اینکه کاربر می بایست برای شروع فرآیند یادگیری ابتدا اپلیکیشن را در گوشی (یا رایانه) خود پیدا کرده و آن را باز کند.

شاید تصور کنید باز کردن یک اپ کار چندان سختی نیست اما همین کار بسیار ساده هم در بسیاری از مواقع مانعی برای یادگیری افراد به حساب می آید. برنامه جدید MIT که Waitsuite نام دارد تلاش کرده این مشکل را برطرف کند و به این ترتیب کاربر را در زمانی که انتظار آن را ندارد با یادگیری زبان جدید درگیر کند.

این اپلیکیشن که هم برای پلتفرم های دسکتاپ (به صورت افزونه ای برای مرورگر کروم) و هم موبایل در حال توسعه است عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و در زمان های خالی و بی استفاده آنها پاپ آپ هایی برای یادگیری کلمات و اصطلاحات زبان جدید در اختیار آنها قرار می دهند.

به گفته تیم متخصصین MIT این کار می تواند به تدریج وارد بخش ناخودآگاه ذهن انسان شده و آنها را به یادگیری و حفظ کلمات و همچنین استفاده از آنها تشویق کند. MIT اعلام کرده به زودی مجموعه های دیگری نیز از سری اپلیکیشن های Waitsuite منتشر خواهد شد.

منبع: کجارو


برچسب ها: دانشگاه MIT

Mustafa kazimi
|
Afghanistan
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
0
0
سلام من مصطفی استم.
من از مرکز آموزشی انگلیسی محرومم میخواهم از صفحه آموزش شما یاد بگیرم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *