عقاب‌هایی که در آسمان تهران به پرواز درآمدند/تغییر نام بانک بابک زنجانی در تاجیکستان/جاماندن مسافران به خاطر توجه به نماز

16:07 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۱۳۸
عقاب‌هایی که در آسمان پایتخت به پرواز درآمدند، علت اتمام حجم بسته های اینترنتی، رودخانه‌ای که چهار روز ناپدید شد، تغییر نام بانک بابک زنجانی در تاجیکستان، ابداع دستگاهی که فکر انسان را می‌خواند، از جمله اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
بسته خبرهای برگزیده به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جمع آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
مسافرانی که به خاطر توجه به نماز از پرواز جا ماندند
 
باشگاه خبرنگاران جوان: صبح امروز 25 سرنشین پرواز هواپیمای شرکت هواپیمایی تفتان ایر استان سیستان و بلوچستان از پرواز جا ماندند.سه دقیقه قبل حرکت وقتی مسافران متوجه شدند که تا رسیدن به تهران نمازشان قضا خواهد شد، درپای پلکان هواپیما به نماز ایستادند که با اصرار و شتاب خلبان، پلکان از هواپیما جدا شد و هواپیما پرواز کرد که با این اقدام 25 نفر ازمسافران زاهدان - تهران از پرواز جا ماندند.
 
هواپیما
 
مردم تهران تصاویر پرواز عقاب‌ها را ثبت کردند
 
فارس: جمعی از مردم تهران برای تماشای جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در نزدیک مهرآباد جمع شده و از عقاب‌های نهاجا عکس یادگاری گرفتند. این پرنده‌های آهنی یکی از مهمترین بخش‌های رژه امروز 29 فروردین را اجرا کردند.
 
 پرواز عقاب ها
 
بانک بابک زنجانی در تاجیکستان تغییرنام داد
 
تسنیم: مجموعه سهامی خصوصی بانک سرمایه‌گذاری "کانت" در تاجیکستان که به میلیاردر ایرانی بابک زنجانی منصوب و در ایران به اعدام محکوم شده است، نام خود را تغییر داد و اکنون این بانک «بانک آسیا» نام گرفته است. قادر قاسم، رئیس کمیته دولتی سرمایه‌گذاری و اداره اموال دولتی تاجیکستان در نشست خبری اول سال 2015 اظهار کرده بود که تاجر معروف ایرانی، بابک زنجانی در تاجیکستان هیچ اموالی ندارد و در مراسم افتتاح «asian express terminal» در دوشنبه نه به عنوان سرمایه‌گذار، بلکه مهمان افتخاری شرکت کرده است.
 
بابک زنجانی
 
ابداع دستگاهی که افکار انسان را می‌خواند
 
ایرنا: محققان دستگاهی ابداع کرده اند که با تشخیص امواج مغزی انسان‌ها می‌تواند افکار آن‌ها را بخواند. این موفقیت احتمالا در نهایت می‌تواند افراد مبتلا به «سندرم قفل شدگی» را قادر سازد تا ارتباط برقرار کنند؛ با این حال محققان تاکید کردند که این سیستم تا حدودی نتیجه بخش است، بطوریکه میزان موفقیت آن در تشخیص اعداد از صفر تا 9 ، 90 درصد و میزان موفقیت آن در تشخیص تک هجاهای زبان ژاپنی 61 درصد بوده است.

فکر انسان

علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی

ایسنا: یک کارشناس نرم‌افزار مهم‌ترین علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی کاربران را دانلود خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی در تلگرام و آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های گوشی دانست و راه جلوگیری از این موضوع را غیرفعال کردن این قابلیت‌ها در تنظیمات اعلام کرد.
 
موبایل

کنایه تند احمدزاده به رامین رضاییان، «وصله ناجور» رفت!
 
ایلنا: رامین رضاییان با توجه به رفتارش هیچ‌گاه مورد توجه و حمایت بازیکنان تیم‌اش نبود؛ این بازیکن در طول دو فصل حضورش در پرسپولیس علیرغم توانایى فنى بالایش هرگز نتوانست از بعد اخلاقى به بازیکنى همسو با دیگر بازیکنان تبدیل شود، اخراجى که همان زمان با همه‌پرسى از بازیکنان شکل گرفته بود و نتیجه این اتفاق را البته فرشاد احمدزاده با حضورش در برنامه نود علنى کرد؛ جایى که وقتى در برابر سوالى در خصوص «وصله ناجور» تیم مواجه شد اعلام کرد: "رفت"! البته فرشاد احمدزاده لحظاتى بعد از پخش این آیتم با انتشار پستى در صفحه شخصى‌اش خطاب به رامین رضاییان، این صحبت را شوخى خواند و از رابطه دوستانه اش با او گفت.
 
رامین رضائیان
 
رودخانه‌ای که ۴ روزه ناپدید شد

مهر: برای نخستین بار در تاریخ معاصر دانشمندان ناپدید شدن رودخانه‌ای را تنها در مدت چهار روز تأیید کرده اند. این پدیده که تحت عنوان «سرقت رودخانه» شناخته می‌شود زمانی روی می‌دهد که یک رودخانه توسط رودخانه‌ای دیگر دزدیده می‌شود! بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که چنین پدیده‌ای معمولا طی صدها هزار سال روی می‌دهد اما درخصوص رودخانه Slims River که از یخچال طبیعی Kaskawulsh Glacier سیراب می‌شود این رویداد عجیب تنها در مدت چهار روز به وقوع پیوسته است.

رودخانه

مسابقه حمل تخم‌مرغ در کاخ سفید/ رقابتی که ترامپ سوت آغازش را زد

خبرآنلاین: مسابقه سالانه حمل تخم مرغ بین کودکان با سوت آغاز دونالد ترامپ و ملانیا همسرش به مناسبت عید پاک در کاخ سفید برگزار شد.
 
ترامپ

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *