همکاری ایران و آمریکا درباره عراق منتفی است/ ایران تهدید داعش را در نطفه خفه می‌کند

13:38 - 09 تير 1393
کد خبر: ۳۰
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رد امکان همکاری ایران و آمریکا درباره حل مشکلات عراق گفت: کمک های مالی کنگره آمریکا به مخالفان سوری در عراق هزینه می شود.

: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رد امکان همکاری ایران و آمریکا درباره حل مشکلات عراق گفت: کمک های مالی کنگره آمریکا به مخالفان سوری در عراق هزینه می شود.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میزان، با فریبکارانه و دروغ خواندن امکان همکاری ایران و آمریکا در موضوع عراق اظهار کرد: چنین امکانی وجود ندارد، زیرا تروریست ها خود دست پروده آمریکا هستند.

وی افزود: هنگامی که آمریکا و صهیونیست ها خود عامل بوجود آمدن داعش هستند، چگونه قصد مقابله با آنها را دارند؟

نقوی حسینی با اظهار اینکه ادعای غرب و به ویژه آمریکایی ها برای مقابله با داعش دروغ است، یادآور شد: آنها نه تنها قصد نابودی داعش را ندارند ،بلکه به دنبال تقویت این گروهک تروریستی هستند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها نه بطور مستقیم بلکه به وسیله دولت های وابسته به خود به داعش کمک می کنند، ادامه داد: کمک های مالی کنگره آمریکا به مخالفان سوری در عراق هزینه می شود.

این نماینده مجلس افزود: بنابراین ایران با آمریکا در موضوع عراق همکاری نخواهد کرد، زیرا برای جمهوری اسلامی ایران امکان همکاری و قرار گرفتن در کنار کشوری که از تروریست ها حمایت می کند، وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با تاکید بر اینکه موضع ایران در خصوص کمک به عراق شفاف و روشن است، تصریح کرد: ایران کمک های خود به عراق را تنها در چهارچوب قوانین بین المللی انجام می دهد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه ایران هیچ اقدامی خلاف قوانین بین المللی در خصوص کمک به مردم و دولت عراق انجام نمی دهد، گفت: ایران تنها در صورت درخواست عراق در چارچوب قوانین بین المللی و بر اساس قراردادهای دو جانبه همکاری، به عراق کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بنابراین ایران هیچ گونه دخالتی در عراق نمی کند، ولی در صورت درخواست عراق برای از بین بردن داعش به آنها کمک می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال خاطر نشان کرد: البته در صورت هر گونه تهدید از سوی داعش نسبت به ایران آن را در نطفه خفه خواهیم کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *