برنامه هایی برای رفع اطاله دادرسی اجرا می شود

13:17 - 08 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۹۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران رفع اطاله دادرسی را از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی برنامه‌هایی را در جهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دست اقدام دارد که با انجام این اقدامات به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم.

: رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران رفع اطاله دادرسی را از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی برنامه‌هایی را در جهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دست اقدام دارد که با انجام این اقدامات به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم.


به گزارش خبرنگارحقوقی میزان عباس پوریانی در جمع کارکنان قضایی واداری مجتمع قضایی قدس با اشاره به محکومیت نشریه فرانسوی در اقدام هتاکانه توهین به پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: اقدام رذیلانه نشریه هتاک فرانسوی نه تنها هدف شوم آنان را برآورده ننموده بلکه در جهان اسلام موجب بیداری و اتحاد مسلمانان و افزایش محبوبیت رسول ختمی مرتبت شده است.

وی با اشاره به لزوم رعایت شانیت فردی و حرفه‌ای تصریح کرد: کارکنان باید شانیت حضور دریک دستگاه قضایی را به لحاظ ثبات شخصیتی رعایت کنند.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران همچنین بیان کرد: رعایت هنجارهای اداری، متعارف و تکلیفی از اصول اساسی موجود در حرفه شغل است که این امر مستلزم آن است که هنجارهای اداری را بشناسیم.

پوریانی با تاکید بر اهمیت شغل قضاوت گفت: خداوند شغل قضاوت را از شئونات انبیاء می‌داند و درخطاب به حضرت داوود از او می‌خواهد تا در بین مردم با عدل و داد رفتار نماید واین خود نشانه حساسیت و خطیر بودن شغل قضاوت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت که باید دستگاه قضایی به عنوان یک ملجا وپناهگاه مظلومین درآمده و مردم با اطمینان خاطر به آن پناه بیاورند.

عباس پوریانی حل مشکلات در دستگاه قضایی رانیازمند همدلی و بسیج کلیه نیروهای خدوم در دستگاه قضایی درکلیه بخش‌ها دانست و تاکید کرد: مسئولیت خطیر برای برقراری عدالت در کشور به عهده دستگاه قضایی است که باید با درک درست و برنامه ریزی و تصمیم سازی‌های علمی راهکارهای لازم را درجهت حل مشکلات و چالش‌های برقراری عدالت جاری کرد.

لازم به ذکر است رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین قضایی به بررسی و رصد برخی از پرونده‌های قضایی در دادگاه‌های این مجتمع قضایی پرداخت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *