فراری ترامپ حراج شد

18:54 - 27 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۴۱۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
معمولا خودروهای اشخاص معروف، با قیمت‌هایی نجومی معامله می‌شوند و مورد توجه کلکسیونرها قرار می‌گیرند، اما این‌بار برای خودروی دونالد ترامپ، چنین پولی پرداخت نشد.
به گزارش گروه فضای مجازی، حراجی خودروهای کلاسیک فورت لادردیل (Fort Lauderdale) که نام منطقه‌ای ثروتمند‌نشین در حومه‌ی میامی امریکا است، فروردین‌ماه امسال نیز برگزار شد و پذیرای علاقه‌مندان بود. در این حراج، چندین خودروی ارزشمند برای فروش عرضه شدند که سه دستگاه، سابقه‌ی مالکیت افراد مشهور در شناسنامه‌ی آنها دیده می‌شد.

این سه خودرو عبارت بودند از: پورشه ۳۵۶ مدل ۱۹۵۵ که سال‌ها پیش به نیکولاس کیج، بازیگر مشهور هالیوودی تعلق داشت؛ پورشه RSK مدل ۱۹۵۸ که در فیلم مرگ برای اوست (Death Becomes Her) محصول ۱۹۹۲ توسط بروس ویلیس رانده شده بود و فراری F430 F1 که از هنگام تولید در سال ۲۰۰۷ تا ۴ سال بعد، تحت مالکیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی امریکا قرار داشت.

کارشناسان برای فراری ترامپ، قیمتی تا ۳۵۰ هزار دلار را پیش‌بینی کرده بودند؛ اما در نهایت این خودرو به قیمت ۲۷۰ هزار دلار به مالک جدیدش فروخته شد. حراج این فراری با قیمت ۲۴۰ هزار دلار آغاز شد و ۱۵ دقیقه طول کشید تا به بالاترین پیشنهاد قیمت برسد.

پورشه‌ی نیکلاس کیج هم به قیمت ۲۵۵ هزار دلار فروخته شد، اما خودروی RSK در این حراجی، از آنجاکه اصولا پورشه‌ی واقعی نبود و برمبنای مدل معروف پورشه RSK Tribute ساخت ۱۹۵۵، برای استفاده در فیلم تهیه شده بود، با قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار معامله شد.

فراری ترامپ حراج شد 

مرسدس بنز رودستر 300SL مدل ۱۹۶۳ ، گران‌ترین خودرویی بود که در این حراجی وجود داشت و قیمت ۱.۲ میلیون دلار را به خود اختصاص داد.

در سال ۱۹۶۳، تنها ۲۶ دستگاه از این مدل توسط مرسدس عرضه شد که آخرین سال تولید آن بود. نمونه‌ی موجود در حراجی قبلا به طور کامل بازسازی شده است و نسبت به دیگر خودروهای 300SL در دنیا، جدیدتر محسوب می‌شود که این موضوع، قیمت آن‌ را تا حدودی کاهش می‌دهد.

رتبه‌ی دوم گران‌ترین خودروی این حراجی را، فراری 599GTB فیورانو مدل ۲۰۰۷ به دست آورد که با اختلاف زیادی نسبت به مرسدس 300SL، حدود ۴۱۲ هزار دلار فروخته شد. از این خودرو با دنده‌ی غیر اتوماتیک، فقط ۲۰ دستگاه در امریکا وجود دارد که از آخرین مدل‌های فراری، بدون گیربکس ترونیک محسوب می‌شود.

پیشرانه‌ی فیورانو، ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با ۶۱۱ اسب بخار قدرت است که طرف ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. خودروی حاضر در حراجی فقط ۱۷ هزار کیلومتر کار کرده بود و رینگ‌های ۲۰ اینچ یک‌پارچه به همراه داشت.

دیگر خودروی جالب حراجی، لامبورگینی LM002-A بود. برای آن دسته از علاقه‌مندان سوپراسپرت‌های ایتالیایی که در انتظار رونمایی لامبورگینی از شاسی‌بلند اوروس در آینده‌‌ی نزدیک هستند، دیدن وانت پیکاپ این شرکت که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده است، جذابیت زیادی دارد.

این خودرو بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۳ به تعداد ۳۲۸ دستگاه تولید شد و اولین خودروی دودیفرانسیل تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود. مدل LM002-A که در حراجی حضور داشت با توجه به کیلومتر کارکرد ۱۶ هزار کیلومتر و شرایط نگهداری عالی به قیمت ۳۰۰ هزار دلار فروخته شد.

منبع: زومیت


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *