اسنادی که حاکی از جنایت‌های شیمیایی تروریست‌های مستقر در سوریه با دستور آمریکاست/ از «خان‌شیخون» تا «موصل»

11:48 - 27 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۲۳۹
دسته بندی: سیاست
حالا که خبر استفاده داعش از گازهای شیمیایی در مناطقی از موصل مخابره شده است، دیگر تردیدی باقی نمی‌ماند که ماجرای جنایت «خان شیخون» توطئه مشترک غربی‌ها و تروریست‌های مستقر در سوریه بوده است؛ تا با دستاویز قرار دادن آن، ماجراجویی‌ها و تحرکات ایذایی خود را در منطقه توجیه کنند.
اسنادی که حاکی از جنایت‌های شیمیایی تروریست‌های مستقر در سوریه با دستور آمریکاست/ از «خان شیخون» تا «موصل»گروه سیاسی : روز گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش که مورد حمایت پنهان غرب و رژیم صهیونیستی قرار دارد به مناطقی از موصل که از اشغالش در آمده حمله شیمیایی کرده است.
 
خبر فوق اگر چه از سوی یک عضو شورای استان نینوا رد شد، اما سابقه داعش نیز نشان می دهد سران این گروه تروریستی از بکارگیری گازهای شیمیایی علیه مردم عراق و سوریه ابایی ندارند و می‌دانند که موتلفان و حامیان پنهانشان در غرب، این حملات ددمنشانه را به ارتش سوریه نسبت می‌دهند و آنرا دستاویز ماجرایی‌جویی‌هایشان در خاورمیانه می‌کنند.
 
اما آن‌چیزی که در این جنایت قابل تامل است ومی‌تواند به مثابه تلنگری برای جهانیان باشد، غوغاسالاری و دروغ پراکنی غربی‌ها پیرامون استفاده از بمب شیمیایی در منطقه «خان شیخون» استان ادلب است؛ اتفاقی که بنا براسناد متقن کارِ تروریست‌های معارض دولت قانونی اسد بوده است و بنا بر برخی اطلاعات از ترکیه به دست تروریست‌های مستقر در سوریه رسیده بود؛ اما غربی‌ها این جنایت را به دروغ به ارتش سوریه نسبت دادند و آمریکا آنرا بهانه تجاوز به سوریه قرار داد و با 59 موشک کروز از ناوهای مدیترانه‌ای‌اش به پایگاه نظامی شعیرات واقع در استان حمص سوریه حمله کرد.
 
 از «خان شیخون» تا «موصل»
 
حالا که خبر استفاده داعش از گازهای شیمیایی در مناطقی از موصل مخابره شده است، دیگر تردیدی باقی نمی‌ماند که ماجرای جنایت خان شیخون توطئه مشترک غربی‌ها و تروریست‌های مستقر در سوریه بوده است؛ تا با دستاویز قرار دادن آن، ماجراجویی‌ها و تحرکات ایذایی خود را در منطقه توجیه کنند.
 
اسنادی که حاکی از جنایت‌های شیمیایی تروریست‌های مستقر در سوریه با دستور آمریکاست/ از «خان شیخون» تا «موصل» 
 
داعش که بنا بر اذعان هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا در پروژه‌ای مشترک توسط آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها شکل گرفته است، سابقا نیز بارها از تسلیحات و گازهای شیمیایی علیه مردم سوریه و عراق استفاده کرده بود.
 
 دستور انتقال گازهای شیمیایی از لیبی به سوریه
 
حدود یکسال پیش بود که «سیمورهرش» روزنامه نگار معروف آمریکایی از انتقال گازهای شیمیایی سارین از لیبی به سوریه در سال 2011 با دستور مستقیم هیلاری کلینتون از مسیر ترکیه خبر داد؛ وقتی گزاره اذعان هیلاری کلینتون به تاسیس داعش توسط آمریکا و دستور او به انتقال گاز سارین از لیبی به سوریه را کنار هم می‌گذاریم، این نتیجه حاصل می‌شود که تجهیز داعش و سایر تروریست‌های مستقر در سوریه به تسلیحات و گازهای شیمیایی توسط آمریکایی ها صورت گرفته است و بکارگیری آنها نیز توسط تروریست‌های خون آشام نیز با دستور مستقیم واشنگتن بوده است.   
 
اسنادی که حاکی از جنایت‌های شیمیایی تروریست‌های مستقر در سوریه با دستور آمریکاست/ از «خان شیخون» تا «موصل» 
 
در آوریل سال گذشته میلادی نیز خبرهایی از استفاده داعش از گاز ممنوعه خردل علیه ارتش و مردم سوریه در منطقه دیرالزور مخابره شد که حتی مورد تایید سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است نیز قرار گرفت.
 
استفاده داعش از تسلیحات و گازهای ممنوعه شیمیایی به حدی حاد شده است که «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی پیش که هنوز غوغاسالاری غربی ها علیه ارتش سوریه و اتهام زنی های بی اساس آنها، شروع نشده بود طی نشست خبری خود اذعان کرد که سازمان تروریستی داعش در شهر "مارع" در شمال استان حلب، از گاز خردل استفاده کرده است و به کمک آن توانست این منطقه را اشغال کند. مشابه همین عملیات از سوی تروریست های داعش در عراق نیز تکرار شد.
 
اسنادی که حاکی از جنایت‌های شیمیایی تروریست‌های مستقر در سوریه با دستور آمریکاست/ از «خان شیخون» تا «موصل» 
 
سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی نیز در گزارشی رسمی در آگوست 2015 نسبت به افزایش استفاده از گازهای ممنوععه در جنگ داخلی سوریه هشدار داد. در این گزارش اعلام شده بود تا به حال داعش حداقل در 6 مورد از گازهای ممنوعه خردل استفاده کرده است و منابع نشان می دهد داعش به تولید آزمایشگاهی و در مقیاس ببسیار کوچک این گاز دست یافته است. همچنین دو گروه تروریستی جبهه النصره و جیش الفتح نیز در استان ادلب به آزمایشگاه ها و کارگاه های شیمیایی سابق ارتش سوریه دست یافتهاند و در آینده ممکن است این دو گروه تروریستی به اقدامات مشابه دست بزنند.
 
اسنادی که حاکی از جنایت‌های شیمیایی تروریست‌های مستقر در سوریه با دستور آمریکاست/ از «خان شیخون» تا «موصل» 
 
در اواخر سال گذشته میلادی نیز ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به عنوان مدعو در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح سنای کشورش شرکت کرده بود، اخبار مبنی بر استفاده داعش از گاز شیمیایی در نزدیکی یک پایگاه هوایی شهر «غیاره» در 60 کیلومتری جنوب موصل را تأیید کرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *