بی‌عدالتی در توزیع کارانه موجب اهانت به پرستاران در مراکز درمانی شده است

9:20 - 08 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۸۸۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بی عدالتی و تبعیض در کارانه سبب شده تا برخی از گروه های درمانی به این نتیجه برسند که می توانند به جامعه پرستاری توهین کنند که این موضوع از سوی خانه پرستاری با جدیت پیگیری خواهد شد.

: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بی عدالتی و تبعیض در کارانه سبب شده تا برخی از گروه های درمانی به این نتیجه برسند که می توانند به جامعه پرستاری توهین کنند که این موضوع از سوی خانه پرستاری با جدیت پیگیری خواهد شد.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره مشکلات حوزه پرستاری اظهار کرد: تاکنون شاهد اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری بوده ایم به طوریکه می توان گفت مشکلات حوزه پرستاری هیچ گاه از سوی مسئولان مورد توجه قرار نگرفته است و نمی گیرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که متاسفانه طی ماه های گذشته شاهد چند مورد هتاکی و بی احترامی به این قشر بوده ایم، افزود: توهین و بی احترامی پزشک به پرستار از جمله مواردی است که مشاهده می شود و به طور مثال چندی پیش نیز شاهد ان در یکی از مراکز درمانی کشور بودیم.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اینکه چنین اتفاقاتی نشان دهنده بی توجهی و بی اهمیتی این قشر برای وزارت بهداشت گفت: متاسفانه با بزرگ جلوه دادن پزشکان و کارانه های هنگفت سبب شده این تفاوت در سطح طبقاتی حوزه درمان به وجود آید این در حالی است که حجم عظیم کار برعهده پرستاران است.

شریفی مقدم در ادامه به بی عدالتی جامعه پرستاری اشاره کرد و گفت: توهین به این پرستار خانم آن هم در چنین دوره زمانی هم از لحاظ اخلاقی، شرعی و قانونی درست نبوده و تبعیض وزارت بهداشت سبب بروز این موارد شده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در خاتمه تصریح کرد: این موضوع با جدیت از سوی خانه پرستاری پیگیری خواهد شد تا شاید اندکی از التهاب این حوزه کاسته شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *