رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح پزشک خانواده چه افرادی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد؟

9:16 - 08 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۸۸۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات طرح خانواده گفت: متاسفانه در این طرح مسافران و افراد غیر ساکن تحت پوشش قرار نمی گیرند.

:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات طرح خانواده گفت: متاسفانه در این طرح مسافران و افراد غیر ساکن تحت پوشش قرار نمی گیرند.

احمد آریایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره طرح پزشک خانواده اظهار کرد: طرح پزشک خانواده با تمام اظهارنظرها همچنان مسکوت است به طوریکه می توان گفت اراده در اجرای این طرح بسیار ضعیف است و در استان هایی که اجرایی می شود هم برخی از مراجعان را تحت پوشش قرار نمی دهد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که این طرح تنها در دو استان مازندران و فارس در حال اجراست، افزود: واقعیت این است که پزشک خانواده در روند اجرا با ضعف هایی روبرو است که باید این موارد برطرف شود. این در حالی است که با توجه به اهمیتی اکه این طرح برای حفظ و ارتقاء سلامت در جامعه دارد باز هم شاهد بی توجهی در این مورد هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به یکی از نواقص طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: متاسفانه افرادی که از شهرهای دیگر به این دو استان مراجعه می کنند اگر برای حل مشکل خود پزشک مراجعه کنند باید تمامی هزینه ها را از جیب بپردازند،  چرا که افراد بیمه شده در زمانیکه طرح پزشک خانواده در آن منطقه در حال اجراست تحت پوشش بیمه دیگری قرار نخواهند گرفت و فرد باید هزینه را خود بپردازد و به این ترتیب تحت پوشش این طرح قرار نخواهد گرفت.

آریایی نژاد همچنین گفت: برای عملیاتی شدن این طرح مجلس بودچه ای بیش از 2 هزار میلیارد تومان به تصویب رسانده است که براین اساس تا پایان سال نمایندگان از وزیر بهداشت درخواست خواهند کرد تا توضیحات و گزارش کار خود را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: برخی از شواهد گویای این مطلب است که بودجه تخصیص یافته به این طرح به درستی هزینه نشده است حتی در موارد ی این احتمال می رود که هدر رفته باشد. که در این باره باید وزیر بهداشت توضیحات لازم را ارائه دهد تا صحت و سقم این نظرات اثبات یا رد شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *