رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سالانه ۱۸ میلیون بیمار قلبی در جهان فوت می کنند

14:00 - 26 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۸۵۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مسئول محور بیومارکرهای بیماریهای قلبی عروقی دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، ۳۱ درصد مرگ ها در جهان را ناشی از بیماری های قلبی عروقی عنوان کرد.
به گزارش گروه جامعه ، ناصر الماسی گفت: هر سال بیش از ۱۸ میلیون نفر در اثر بیماری قلبی عروقی در جهان می میرند که تخمین زده می شود ۳۱ درصد کل مرگ و میرها را شامل می شود.

وی اظهارداشت: بیش از ۷۵ درصد مرگ و میر بیماری های قلبی عروقی در کشورهای با درآمد کم و متوسط اتفاق می افتد و بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در اثر حمله قلبی و سکته قلبی رخ می دهد.

الماسی افزود: مصرف سیگار و رژیم ناسالم غذایی و عدم فعالیت فیزیکی ریسک حمله قلبی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: مصرف روزانه سبزی و میوه و محدود کردن استفاده از نمک در غذا، به جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

الماسی، علائم بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته قلبی را درد یا احساس ناراحتی در مرکز قفسه سینه درد یا احساس ناراحتی در بازو، شانه چپ، ساعد و فک یا پشت، تنگی نفس یا کوتاهی تنفس، احساس ناخوشی یا استفراغ و تهوع و احساس ضعف و عرق سرد و رنگ پریدگی دانست.

وی در مورد اهمیت آزمایشات تشخیص پزشکی نیز، اظهار داشت: امروزه با وجود بیومارکر های قلبی که حساسیت و ویژگی بالایی دارند , بیمارانی که به اورژانس مراجعه می کنند با تشخیص سریع تر بیماری قلبی بستری و یا ترخیص می شوند.

دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی ایران، از ۳۱ فروردین تا سوم اردیبهشت ۹۶ در برج میلاد تهران برگزار می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *