بررسی میزان خسارت های سیل در آذربایجان غربی و شرقی/ امکان طغیان رودخانه های سیمیه و زرینه رود میاندوآب وجود دارد

12:21 - 27 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۷۵۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان غربی در پی بارش‌های شدید دو روز اخیر موجب مسدود شدن راههای ارتباطی شهرها و روستاهای این استان شده و خسارت های جانی و مالی را به بار آورده است.
سیل
جهانبخش محبی نیا، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره خسارت های سیل به شهرهای این استان اظهار داشت: در بخش وسیعی از آذربایجان شرقی بویژه در آذرشهر، عجب‌شیر و در محدوده بخش سیلوانا در آذربایجان غربی تلفات جانی داشته ایم.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی( شهرمیاندوآب) هم احتمال اینکه با طغیان رودخانه های سیمینه و زرینه رود مواجه باشیم، خیلی بالاست. 

نماینده میاندوآب تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید در این مورد موارد و امکانات ایمنی و امدادی را در نظر بگیرند تا با وقوع سیل بتوانند خدمات به موقعی را به مردم ارائه کنند. 

محبی نیا اذعان داشت: نزیدیک به 30نفر ناپدید شده و برخی هم فوت کرده اند و نوجوان 18 ساله ای هم در منطقه آذربایجان غربی به رودخانه سقوط و فوت کرده است. 

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این سیل به بناها، منازل مسکونی و اداری خسارت هایی را وارد کرده، افزود: در هر دو استان تخریب پل ها را هم داشته ایم که راه های ارتباطی را قطع کرده اند.

وی بیان داشت: میزان خسارت های وارده به محصولات کشاورزی هنوز برآورد نشده است و طبیعتا خسارت های زیادی را هم در این بخش ها خواهیم داشت. 

همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره خسارت های ناشی از سیل در آذربایجان عنوان داشت: در آخرین پیگیری که از مدیرعامل هلال احمر داشتم بیشترین مشکلات در شهر های نقده ، اشنویه، ارومیه و بخش هایی از سیلوانا از بخش های مرکزی ارومیه مشکل داریم.


وی در ادامه گفت: وقوع سیل در شهر ارومیه باعث شده دو پل خراب شوند و راه ارتباطی منتهی به40 روستا از بین برود و هلال احمر در این روستاها و مناطق در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس خاطرنشان کرد: در اشنویه در اثر واژگونی قایق یک نوجوان در رودخانه متاسفانه فوت کرده است و اکیپ تخصصی هلال احمر در حال جستجوی این نوجوان هستند همچنین اکیپ های تخصصی امدادی از دیگر شهرهای اطراف برای غواصی و شناسایی جسد اعزام شده اند. 

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: اقلام غذایی مورد نیاز در این مناطق و برخی از شهرهایی که در معرض سیل هستند هم ارسال شده اند.

هاشمی عنوان داشت: به شهرهای معین یعنی تکاب ، شاهیندژ و میاندواب اکیپ های تخصصی فرستاده شده اند و در نقده و اشنویه فعلا مشکلی وجود ندارد و در ارومیه هم اکیپ های کمک رسانی در حال امداد رسانی به مردم هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *