رشد ١٠٣ درصدی بازار سرمايه در چهار سال گذشته/ عملياتی شدن نتایج افشای صورتهای مالی بر اساس IFRS در سال جاری

10:01 - 26 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۷۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئيس سازمان بورس گفت: در حوزه الزام به افشای صورت های مالی در چارچوب IFRS اقدامات خوبی انجام شد که نتایج آن امسال با همکاری بانک مرکزی و بیمه مرکزی در سال جاری مشاهده خواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری ميزان، شاپور محمدی در دهمين نمايشگاه بورس،بانك و بيمه بيان كرد : اندازه بازار سرمايه به ٤٩٠ ميليارد تومان رسيده كه نسبت به در چهار ساله گذشته ١٠٣ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود:در حوزه معاملات بازار سهام ١٥ درصد رشد داشته و توسعه خوبی در بازار بدهی ايجاد شده است.

رئيس سازمان بورس تصريح كرد: معاملات آپشن به بيش از ٣٠ شركت تصری پيدا خواهد كرد و دامنه نوسان تا پايان سال از بازار سرمايه حذف و دامنه نوسان به دامنه نوسان پويا تبديل خواهد شد.

محمدی اظهار كرد: تعداد پول سهام در سال ٩١ ، شش ميليون و هشتاد هزار نفر بوده امروز به بيش از ١١ ميليون رسيده است.

محمدی در ادامه گفت: فرهنگ سازی یکی از کارهای مهم بازار سرمایه است که بر این اساس، حضور شرکتها در این نمایشگاه بسیار قوی است و اکنون ۱۶ بیمه، ۱۰ بانک، ۱۷ کارگزاری و ۵۰ صندوق در این نمایشگاه حضور دارند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۹۵ هزار میلیارد تومان در چهار بورسی که در کشور داریم، معامله انجام شد که رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد، همچنین در حوزه معاملات اوراق سهام نیز حجم معاملات ۱۵ درصد رشد داشت.

رئیس سازمان بورس گفت:: در خصوص تعداد کدهای سهامداری در سال ۹۱ حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کد سهامداری داشتند که امروز به بیش از یازده میلیون رسیده است. پس ضریب نفوذ بازار سرمایه نیز افزایش یافته است.

محمدی اظهار کرد: دامنه نوسان بازار سرمایه را به دامنه نوسان پویا تبدیل خواهد شد و امیدواریم با انجام تمام اقدامات، حجم بازار را افزایش داده و شفافیت را تضمین کند؛ در نهایت امیدواریم در ایجاد یک بازار پررونق، شفاف و نقدشونده ایفای نقش کنیم.

محمدی تاکید کرد: در حوزه الزام به افشای صورتهای مالی در چارچوب IFRS اقدامات خوبی انجام شد که نتایج آن امسال با همکاری بانک مرکزی و بیمه مرکزی در سال جاری مشاهده خواهیم داشت.

وی در انتها خاطر نشان کرد: وی ادامه داد: امیدواریم امسال، سال رفع محدودیتهای بازار سرمایه باشد، بنابراین محدودیت‌هایی که ضرورت آن کمتر شده است، تلاش داریم با راهنمایی وزیر اقتصاد و اعضای شورای عالی بورس، این محدودیت را برای پرسنل کارگزاری رفع کرده و توقف طولانی مدت نمادها را برای همیشه حل خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *