اعلام فرمول کیفی سازی به زودی/ تدوین نقشه راه برای پالایشی ها

11:43 - 31 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کیفی سازی مسأله مهمی بود که ابهام زیادی داشت بنابراین مقرر شد فرمول کیفی سازی با در نظر گرفتن دیدگاه شرکت های پالایشی و تبعات این تصمیم بر عملیات سود آوری شرکت ها به نتیجه قطعی برسد و یک فرمول جامعی در نظر گرفته شود که کیفی سازی و بهبود کیفیت محصولات پالایشی انجام گیرد تا این شرکت ها از اجرای طرح های توسعه ای متضرر نشوند.

: معاون سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کیفی سازی مسأله مهمی بود که ابهام زیادی داشت بنابراین مقرر شد فرمول کیفی سازی با در نظر گرفتن دیدگاه شرکت های پالایشی و تبعات این تصمیم بر عملیات سود آوری شرکت ها به نتیجه قطعی برسد و یک فرمول جامعی در نظر گرفته شود که کیفی سازی و بهبود کیفیت محصولات پالایشی انجام گیرد تا این شرکت ها از اجرای طرح های توسعه ای متضرر نشوند.

به گزارش ، محمدرضا عربی ادامه داد: شرکت پالایش و پخش به نمایندگی از شرکت ملی نفت درصدد برقراری ارتباط مؤثرتر و مفیدتر با شرکت های پالایشی است و در این خصوص تصمیماتی برای رفع ابهام و افزایش سودآوری این شرکتها گرفته شده است.

وی درباره نتایج نشست نمایندگان شرکت ملی نفت با مدیران شرکت های پالایشی با حضور مدیران بورسی گفت: در این نشست سه جانبه بر سر مسائل فی مابین وزارت نفت و شرکت های پالایشی تبادل نظر صورت گرفت که از دل آن چند تصمیم برای بهبود شرایط پالایشی ها و همچنین رفع ابهام در این صنعت گرفته شد.

وی ادامه داد: قراردادی بین شرکت پالایش و پخش با شرکت های پالایشی امضاء شد که طرفین بتوانند بر پایه قرارداد مستند ارتباط مستمری داشته باشند تا ارتباط دقیقی بین طرفین برقرار شود.

عربی درباره بحث دوم مطرح شده در این نشست گفت: مسأله کیفی سازی مسأله مهمی بود که ابهام زیادی داشت، بنابراین مقرر شد این فرمول کیفی سازی با در نظر گرفتن دیدگاه شرکت های پالایشی و در نظر گرفتن فرمول این تصمیم بر عملیات سود آوری شرکت ها به نتیجه قطعی برسد و یک فرمول جامعی در نظر گرفته شود که هم کیفی سازی و بهبود کیفیت محصولات پالایشی انجام بگیرد و هم پالایشی ها از اجرای این طرح توسعه ای متضرر نشوند.

معاون سازمان بورس تصریح کرد: مقرر شده است، ظرف چند روز آینده، نیتجه فرمول کیفی سازی قطعی و قراردهای فی مابین امضا شود که با روشن شدن این موضوع به روند سود آوری شرکت های پالایشی کمک خوبی می شود.

وی درباره طرح های توسعه ای شرکت های پالایشی گفت: تا اواخر شهریور فرآیند نهایی شدن طرحهای توسعه ای با همکاری شرکت پالایش و پخش به نتیجه می رسد و همان نقشه ، راهی برای طرح های توسعه ای که باعث افزایش کیفیت محصولات شرکت های پالایشی و افزایش قیمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر می شود.

معاون سازمان بورس تأکید کرد: با توجه به اینکه شرکت پالایش و پخش حکم نماینده شرکت ملی نفت را دارد این نشست و سایر نشست ها به منظور شفاف شدن اطلاعات و اعداد و ارقام مبادله شده بین طرفین است.

وی توضیح داد: رابطه شرکت ملی نفت به واسطه شرکت پالایش و پخش با شرکت های پالایشی انجام می گیرد چون صنعت پالایشی همزمان در نقش خریدار و فروشنده با شرکت نفت است این جلسات کمک می کند بعضی مسائل که با ابهام همراه است طی این جلسات شفافیت شود و سهامداران اطلاعات دقیق تری از شرایط صنعت داشته باشند.

عربی درباره دو نتیجه دیگر این نشست گفت: بعضی پالایشگاه ها بخاطر اینکه وزارت نفت بالانس انرژی را نگه دارد مجبور به تولید برخی محصولاتی می شوند که هزینه های سر باری برای شرکت های پالایشی به همراه می آورد و این موضوع بر آنها مرقون به صرفه نیست بنابراین در این نشست مقرر شد با برخی کمک های جانبی، اثرات برنامه تولیدی که وزارت نفت به شرکت های پالایشی می دهد، جبران شود.

معاون سازمان بورس درباره فروش محصولات پالایشی در بورس کالایی گفت: معامله محصولات پالایشی در بورس کالا اشکالاتی دارد که مقرر شد، راهکار فروش محصولات پالایشی در بورس تسهیل شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *