رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همکاری‌های ایران و روسیه برای یافتن راه‌کارهای سیاسی در منطقه، محدود به سوریه نیست

14:05 - 25 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۵۱۷
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همکاری های ایران و روسیه برای صلح سازی و یافتن راه کارهای سیاسی در منطقه، محدود به سوریه نیست و همزمان دیپلمات های ارشد دو کشور در نشست منطقه ای با موضوع افغانستان در مسکو حضور دارند.
همکاری‌های ایران و روسیه برای یافتن راه‌کارهای سیاسی در منطقه، محدود به سوریه نیستبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای سفری یک روزه در مسکو بسر می برد، ظهر امروز به وقت محلی با سرگئی لاورف همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور ظریف و هیات همراه در روسیه، از اعلام همدردی دولت و ملت ایران برای حادثه تروریستی سنت پترزبورگ تشکر و قدردانی کرد.

 لاورف همچنین با اشاره به همکاری های مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم بویژه در سوریه اظهار داشت: این همکاری ها همزمان با تلاشهای سیاسی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه ادامه دارد.

در ادامه این دیدار ظریف با ابراز همدردی مجدد بمناسبت حادثه تروریستی سنت پترزبورگ اظهار داشت: گسترش تاسف بار اقدامات تروریستی و خشونت بار در منطقه و جهان دلیل محکمی بر همکاری های ما و همه کسانی است که از تروریسم استفاده ابزاری نمی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: پاسخ به تحرکات تروریست ها تنها با همکاری بین المللی و پایبندی به راهکارهای سیاسی در مناطق بحرانی امکان پذیر است.

ظریف در ادامه با اشاره به حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه و محکومیت مجدد هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی تصریح کرد: در عین حال استفاده از بهانه حمله شیمیایی برای اقدام یکجانبه و غیر قانونی علیه سوریه هم محکوم است و لازم است بی طرفانه به این موضوع رسیدگی شود تا حقیقت روشن گردد. ظریف تاکید کرد بحران سوریه باید از طریق گفتگو و راهکارهای سیاسی  حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: همکاری های ایران و روسیه برای صلح سازی و یافتن راه کارهای سیاسی در منطقه، محدود به سوریه نیست و همزمان دیپلمات های ارشد دو کشور در  نشست منطقه ای با موضوع افغانستان در مسکو حضور دارند.

سفر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به روسیه و توافقات انجام شده میان روسای جمهور دو کشور و دیگر مسائل دو جانبه از دیگر محورهای گفتگو و رایزنی  های ظریف - لاورف بود.

قرار است نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه بعد از ظهر امروز به وقت مسکو در محل وزارت امور خارجه روسیه برگزار  شود.‌
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *