طراحی و اجرای سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی با همکاری قوه قضائیه

14:43 - 07 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۸۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از ایجاد سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی با همکاری قوه قضاییه خبر داد.

:  معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی  از ایجاد سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی با همکاری قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی در نشست تدوین نهایی سند همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه برای مداخله و پیشگیری از آسیب‌ها به کمک دستگاه قضایی نیاز داریم از ایجاد سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی با همکاری قوه قضاییه خبر داد.

به گفته وی این سامانه رصد برای مدیریت آسیب‌های کشور طراحی و اجرایی شده است.

رضازاده خاطرنشان کرد: باید پیشگیری از آسیب‌ها و آموزش‌های مورد نظر در این زمینه را از زمان فرزندآوری آغاز کنیم و طرح بشیر نیز به این نکته اشاره دارد و به اعتقاد بنده باید پکیج مناسبی را با همکاری قوه قضاییه در خصوص پیشگیری از طلاق و سایر آسیب‌ها ارائه دهیم.

حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در ادامه این نشست گفت: متاسفانه در فرآیند توسعه و پیشرفت کشورمان، در حوزه خانواده با پیشرفت چندانی مواجه نشدیم و این موضوع امروزه خود را با افزایش خشونت خانگی، طلاق و سایر مشکلات نشان داده است.

وی با بیان اینکه طلاق در نوک کوه یخ مشکلات خانوادگی است و تمرکز روی آن، تمرکز خیلی خوبی در حوزه خانواده نیست، تصریح کرد: باید آموزش‌ها و برنامه‌های پیشگیری از طلاق را در بحث‌های قبل از ازدواج شروع کنیم و ما اگر قبل از اینکه بحث به طلاق منجر شود پیشگیری‌ها را آغاز کنیم در این امر موفق‌تر خواهیم بود .

مسعودی فرید ادامه داد: بسیاری از پرسش‌های مقام معظم رهبری در سفرشان به خراسان شمالی بی‌پاسخ مانده است و هر روزی که می‌گذرد بیشتر بر اهمیت پاسخ دادن به این پرسش‌ها بیشتر پی می‌بریم.

وی تاکید کرد: امروزه همکاری بین بخشی در پیشگیری از آسیب‌ها نه تنها لازم و یک اجبار است بلکه در کشور ما یک اجبار تکلیفی و شرعی است و باید برای پیشگیری از همه آسیب‌ها نگاه فراگیر و هم‌افزا وجود داشته باشد و به سمت همکاری‌های بین بخشی برویم و غیر از آن راه دیگری نداریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به استراتژی بازاریابی اجتماعی در حل مشکلات و آسیب‌ها یادآور شد: امروزه خانواده‌ها برای خرید گران‌ترین تلفن همراه برای فرزندانشان هزینه می‌کنند اما حاضر نیستند برای مشاوره پیش از ازادواج آن‌ها 100 هزار تومان اخصاص دهند که باید این رویکرد تغییر کند.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش بزرگی در فراگیری استراتژی بازاریابی اجتماعی دارند، افزود: ما نمی توانیم با استراتژی اجبار در حل مشکلات و آسیب‌ها قدم برداریم و بهرین راه این است که استراتژی بازاریابی اجتماعی را در میان افراد جامعه گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی بیش از 15 سال است که در حوزه خانواده کار می کند و به اعتقاد بنده در زمینه کاهش طلاق باید از مشاوران و متخصصین حرفه‌ای استفاده کرد که به محتوا توجه زیادی داشته باشند و هوشیارانه حرکت کنند.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: باید بایک همکاری بین بخشی و بدون حتی یک روز تاخیر تفاهم‌نامه کاهش آسیب‌های اجتماعی درکشور را اجرا کنیم؛ چراکه یک روز تاخیر برای ما یک روز است ولی برای یک فرزند طلاق یک عمر خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *