رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

به این انیمیشن اجازه رونمایی داده نشد!+عکس

14:30 - 07 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۸۴۷
افشین کریمی مجری طرح انیمیشن "دراکولا در تهران" با بیان اینکه به دلایل مختلف حتی اجازه برگزاری مراسم رونمایی از این انیمیشن هم به آنها داده نشد از انحصارگرایانی می گوید که بازار توزیع محصولات شبکه خانگی را در دست گرفته و اجازه عرض اندام به چهره های مستقل نمی دهند.

افشین کریمی مجری طرح انیمیشن "دراکولا در تهران" با بیان اینکه به دلایل مختلف حتی اجازه برگزاری مراسم رونمایی از این انیمیشن هم به آنها داده نشد از انحصارگرایانی می گوید که بازار توزیع محصولات شبکه خانگی را در دست گرفته و اجازه عرض اندام به چهره های مستقل نمی دهند.

به گزارش هرچند حدودا یک هفته ای میشود که از عرضه رسمی انیمیشن "دراکولا در تهران" می گذرد اما پخش نامناسب کار سبب ساز آن شده است که بسیاری از مخاطبان علاقمند به یک انیمیشن ایرانی از تماشای اثر محروم شوند.


افشین کریمی مجری طرح این انیمشن در گفتگو با سایت "سینماژورنال" درباره چرایی این توزیع ضعف می گوید: این انیمیشن محصول دو سال قبل است و در این مدت به علت ابهاماتی که در مفهوم داستانی اثر وجود داشت به آن مجوز پخش ندادند تا امسال که بالاخره این ابهامات رفع ابهام شد و فیلم بصورت محدود در شبکه ی خانگی پخش شد.


حتی نگذاشتند فیلم را رونمایی کنیم
وی ادامه می دهد: با این حال بخاطر همان ابهامات و با وجود اینکه تعداد فیلم های بلند انیمیشن تولید شده در ایران به زور از انگشت های یک دست تجاوز میکند – که البته آنها هم با بودجه های دولتی تولید شده و نه در بخش خصوصی- نه تنها حمایتی از طرف دستگاه های دولتی از ما نشد بلکه متاسفانه نگذاشتند حتی فیلم را به صورت رسمی رونمایی کنیم.
کریمی می افزاید: در نهایت نیز فیلم در سکوت خبری و بدون تبلیغات رسمی پخش شد آن هم در شرایطی که حتی بسیاری از اهالی رسانه هم نمی دانند چنین اثری ساخته شده است.
این سینماگر جوان با اشاره به کم لطفیهای صورت گرفته به بخش خصوصی سینمای ایران بیان می دارد: انیمیشن «دراکولا در تهران» را در بخش خصوصی ساختیم و نصف هزینه تولیدش را هم خودمان یعنی من بعنوان مجری طرح ودوست عزیزم پویا افضلی که کارگردانی فیلم را برعهده داشته متقبل شدیم.


انحصارگرایان علاقمند به حضور چهره های مستقل نیستند
وی خاطرنشان می سازد: تفکر انحصارگرایی که پشت تولید آثار مختلف از انیمیشن گرفته تا فیلم زنده جاری است متاسفانه به شبکه خانگی هم سرایت کرده و باعث شده چهره های مستقل نتوانند به راحتی در این رسانه کاملا مرتبط با مخاطب فعالیت کنند. ما فیلمی ساختیم که با حداقل هزینه ساخته شد و قابلیت رقابت با بسیاری از محصولات برتر سینمایمان را داراست پس چرا نگذاشتند فیلم لااقل درست توزیع شود؟!
افشین کریمی در پایان تاکید می کند: "دراکولا در تهران" براحتی می تونست با هزینه خیلی کم به یک اثر سینمایی موفق تبدیل شود اما دستهایی در کار بود که نگذاشت این انیمیشن دیده شود. با این حال امیدمان به خداست و سعی میکنیم علیرغم این کم لطفیها حرکت مستقل خود را ادامه دهیم.


معجون حیات در ایران وجود دارد
به گزارش میزان و به نقل از "سینماژورنال" در داستان اصلی «دراکولا در تهران» به کارگردانی پویا افضلی و روح‌ا.. سعادتمند، دراکولا کشته می‌شود و فیلم به دارودسته دراکولاها می‌پردازد که بعد از مرگ او چه اتفاقاتی برایشان می‌افتد. در این وضعیت دراکولا وزیری داشته که قبلا آدم بوده اما بعدا به دراکولا تبدیل شده است. این وزیر بعد از مرگ دراکولا دوباره می‌خواهد آدم شود و برای این کار باید معجونی بخورد که در ایران وجود دارد!


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *