تکذیب شکایت دادستان کل کشور از رئیس‎جمهور سابق/ اتهام ادمین‏‌های بازداشت شده شبکه‎های اجتماعی چه بود؟/ فضاسازی‌های محمود صادقی علیه دستگاه قضا/ فشارها علیه قوه قضائیه تا انتخابات ادامه دارد

10:32 - 25 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۳۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همزمان با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خبرهای حقوقی و قضایی این روزها رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است، دستگاه قضا طی هفته گذشته با اخباری همچون تکذیب خبر شکایت و اعلام جرم دادستان کل کشور از رئیس جمهور سابق، توضیحات معاون اول دستگاه قضا درباره ادمین‌های بازداشت شده‌ شبکه‌های اجتماعی و... روبه‎رو بود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خبرهای حقوقی و قضایی این روزها رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

وظیفه انحصاری دستگاه قضا در این زمینه رسیدگی به جرایم در عرصه‌های مختلف است. تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی با هدف رصد رفتارهای انتخاباتی کم و بیش در تمامی استان‌ها شروع به کار کرده است و از طرفی روند صدور استعلامات در دادسراها با جدیت دنبال می‏‎شود و اینها حاکی از آمادگی همه جانبه دستگاه قضایی در انتخابات است. 

دستگاه قضا طی هفته‎ای که گذشت با اخبار تازه‎ای از جمله، تکذیب خبر شکایت و اعلام جرم دادستان کل کشور از رئیس جمهور سابق، توضیحات معاون اول دستگاه قضا درباره ادمین‌های بازداشت شده‌ شبکه‌های اجتماعی و اظهارنظرهای محمود صادقی؛ اجرای حکم قصاص عامل قتل عام خانوادگی در اراک و ... همراه بود.

تکذیب خبر شکایت دادستان کل کشور از رئیس جمهور سابق و معاونش به دلیل تبلیغات زودهنگام انتخاباتی 


...........

پیروی انتشار خبری مبنی بر شکایت و اعلام جرم دادستان کل کشور علیه  رئیس جمهور سابق کشورمان و یکی از معاونین وی به دلیل تبلیغات زودهنگام انتخاباتی علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ضمن تکذیب این خبر گفت: دادستانی کل کشور در این زمینه شکایتی را طرح نکرده است.

حمله آمریکا به سوریه، اجرای قانون جنگل بود/ تروریسم دامان آمریکا را هم خواهد گرفت/ همه باید شاکر و قدردان نعمت ولایت باشیم 

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، حمله اخیر آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در سوریه را مصداق بارز اجرای قانون جنگل دانست و تأکید کرد که تروریسم دامان حامیان خود از جمله آمریکا را خواهد گرفت.  برای مشاهده مشروح خبر اینجا مراجعه کنید.


...........

اتهام ادمین‌های بازداشت شده‌ مسائل ضد امنیتی و خلاف عفت عمومی است/ در خصوص این پرونده مطالبی در مورد خود وزیر اطلاعات مطرح است/ اظهارات محمود صادقی با عنوان پرداخت مبلغ تحت عنوان پاداش کذب محض است / به کارمندی در دستگاه قضا که زیر یک میلیون حقوقش بوده 300 هزار تومان اضافه شده، گفتند ده برابر حقوق نجومی!! 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در رابطه با اتهام ادمین‌های بازداشت شده‌ شبکه‌های اجتماعی، گفت: برخی از این افراد به اتهام مسائل ضد امنیتی و بعضی هم علاوه بر مسائل ضد امنیتی به دلیل ارتکاب به جرائم خلاف عفت عمومی و انتشار مطالب مستهجن دستگیر شده‌اند و بر اساس گزارشات رسمی این مطالب در پرونده‌های ایشان مطرح شده است.  

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید اخیرا گفته‌ است که قوه قضائیه مازاد بر قانون مبلغ 285 میلیارد تومان را به عنوان پاداش به کارکنان خود پرداخت کرده است که در واقع ده برابر بیش از حقوق‌های نجومی است و گفته است که این کار تخلف است، نظر شما به عنوان معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در این زمینه چیست؟ اظهار کرد: حقیقتا گاهی اوقات انسان چنین حرف‌هایی را از برخی افراد می‌شنود که نمی‌داند بخندد یا بگرید و هر حرفی از هرکسی شایسته نیست که زده شود.


...........


وی ادامه داد: بله من هم این مطلب را در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها که منعکس شده بود دیدم که هم تعرضاتی به مجلس داشت و هم به قوه قضائیه که مجلس، خودشان علی القاعده پاسخ می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: این مطلب با عنوان پرداخت این مبلغ تحت عنوان پاداش صحیح نیست و کذب محض است. بر اساس بند 10 ماده 68 قانون (خدمات کشوری) بسیاری از دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه از چندین سال قبل می‌توانستند تحت شرایط و ضوابطی مبالغی را به حقوق کارکنان خود اضافه کنند که قوه قضائیه نیز در این خصوص اقدام کرد. 

معاون اول دستگاه قضا اضافه کرد: طبق مصوبه دولت و طبق سایر شرایطی که این بند قانونی پیش بینی کرده است از اواخر سال 92 مبلغی را به هر یک از افراد در فیش‌های حقوقی شان به صورت رسمی طبق قانون، مصوبه دولت و اصلاحات بعدی آن اضافه کردند که البته به هیچ وجه عنوان پاداش نداشته و ندارد و این موضوع کذب محض است.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا مراجعه کنید.

دادستان باید مدافع حقوق عامه باشد/دستگاه قضایی بدون دلیل و مدرک با هیچ کسی برخورد نمی‌کند/ضرورت تشكيل ستاد بحران برای ساماندهی فضای مجازی 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری با اشاره به حساسیت مسئولیت دادستان‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، گفت: دادستان‌ها در سراسر کشور باید با جدیت و بدون چشم پوشی با متجاوزان به حقوق عامه برخورد کنند. برای مشاهده مشروح خبر اینجا مراجعه کنید.

حکم قصاص عامل قتل عام خانوادگی در اراک اجرا شد

...........


22 دی ماه سال گذشته در پی تیراندازی در استان مرکزی  و کشته شدن 6 نفر از اعضای دو خانواده، قاتل فراری در همان شب و در استان مرکزی دستگیر و کیفرخواست پرونده در کمتر از بیست روز صادر شد. سلطانی معاون دادستان اراک گفت: در پی تیراندازی در استان مرکزی و کشته شدن 6 نفر از اعضای دو خانواده، حکم قصاص عامل این جنایت خانوادگی صبح امروز ( پنج شنبه  24 فروردین)  پیش از طلوع آفتاب اجرا شد.  

مولوی امام جمعه اهل سنت روستای پیشامگ شهرستان سرباز با قرار وثیقه آزاد شد 

حجت الاسلام موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری گفت: مولوی عبدالرحمان کوهی امام جمعه اهل سنت روستای پیشامگ شهرستان سرباز که چندی پیش بعد از چندین بار تذکر نسبت به مراقبت درباره حفظ وحدت، به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده بود با قرار وثیقه آزاد شد.

به گفته دادستان زاهدان مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پیشامگ در ماههای اخیر همواره سخنان تندی علیه امنیت  داخلی و خارجی حاکمیت نظام ايراد داشته است.

آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی گلیم و گبه در کرمانشاه/ مردم سودهای دریافتی اضافی را اعاده کنند 

...........

صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی در کرمانشاه با بیان این که در مرحله کارشناسی و بازاریابی برای فروش فرش هستیم، گفت: افرادی که از این شرکت سودهای فراوان گرفته‌اند مبلغ سود را برگردانند.

پرونده پزشک تبریزی به دادگاه ارسال شد

موسی خلیل اللهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از صدور کیفرخواست برای «پزشک تبریزی» خبر داد.

وی ادامه داد: پرونده به دادگاه ارسال و در دادگاه کیفری یک استان  مطرح رسیدگی خواهد بود.


 احتمال افزایش متهمان پرونده اختلاس در شهرداری زابل/ بررسی پرونده‎های ثبت شده در رابطه با صدور پروانه از سال 92 به بعد

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد از احتمال افزایش متهمان پرونده اختلاس در شهرداری زابل خبر داد و گفت: با توجه به ثبت سیستمی پرونده‎ها در شهرداری قرار بر این شد که پرونده‎های تشکیل شده در رابطه با صدور پروانه از سال 92 تا 95 بررسی شود.  

...........

قاتل فراری حادثه نودژ دستگیر شد 

شیخ بهایی معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان از توالع کرمان از دستگیری قاتل فراری (ع.م) در شهرستان منوجان از توابع کرمان در کمتر از 16 روز خبر داد و گفت: متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.  

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در تاریخ 7فروردین سال جاری در ساعت 01:15 بامداد حسب گزارش شهروندان منطقه نودژ شهرستان منوجان مبنی بر صدای تیراندازی در شهرک شهید بهشتی، اکیپی از ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در اصفهان/ سارقان با پوشش زنانه سرقت می‌کردند

خسروی وفا از دستگیری سارقان مسلحی که موفق به سرقت از دو طلافروشی در سطح استان اصفهان در سال گذشته کرده و متواری شدند، خبر داد. 

وی در تشریح جزئیات این خبرگفت: خرداد ماه سال گذشته دو فرد مذکر که با پوشش لباس و چادر زنانه و مسلح به سلاح کلاشینکف به سرقت از یک طلافروشی در حوزه کلانتری ملک شهر اقدام کرده بودند، گزارش و دستورات لازم در جهت شناسایی و دستگیری سارقان صادر شد.

خدای دروغین به مرکز روان درمانی امین آباد منتقل شد

...........

چندی قبل دادستان پاکدشت از دستگیری فردی خبرداد که ادعای خدایی در روی زمین می‌کرد و مدعی شده بود که در شمایل حضرت موسی (ع) آمده است.


دادستان پاکدشت گفت: فردی که ادعای خدایی در روی زمین می‌کرد طبق اعلام نظریه پزشکی قانونی تحویل مرکز روان درمانی امین آباد شد.  

طبق گزارش‌های واصله به دادستانی پاکدشت اعلام شد که این فرد با برگزاری کلاس‌های آموزشی که با اعتقاد انحرافی همراه است، در سطح این شهرستان اقدام می‌کند. این موضوع بلافاصله در دستور کار مسئولان قضایی این شهرستان قرار گرفت و نهایتا با رصدهای امنیتی و انتظامی، این فرد که مدعی شده بود در شکل و شمایل حضرت موسی (ع) آمده است، دستگیر شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *