487پروژه در دولت یازدهم در استان کرمان تکمیل شد/ انتقال آب از خلیج فارس نیازمند تامین اعتبار است

13:39 - 07 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۸۲۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: استاندار کرمان گفت: انتقال آب از خلیج فارس به شمال استان کرمان نیازمند تامین اعتبار است.

: استاندار کرمان گفت: انتقال آب از خلیج فارس به شمال استان کرمان نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علیرضا رزم حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه معدنی رتبه اول را در کشور دارد اظهار کرد: این استان دارای جاذبه های گردشگری است و امیدواریم در دولت یازدهم به این مهم توجه ویژه ای شود.

وی تاکید کرد: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تا به امروز 3782 پروژه عمرانی ناتمام در این استان بوده است که 487 پروژه تا به امروز تکمیل و مبلغ 6 میلیارد و 17 هزار تومان برای آنها تهیه شده است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: برای اولین بار یک بیمارستان تاریخی با سابقه 160 ساله در دولت یازدهم با قابلیت داشتن 75 تخت تکمیل و در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم سفارش بافت 30 هزار متر فرش به استان کرمان داده شده است تاکید کرد: کارخانه آهن اسفنجی به زودی در استان کرمان افتتاح می شود و ما در سال آینده نیز پروژه های عمرانی را در کرمان بهره برداری می کنیم.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون 40 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی استان کرمان در نظر گرفته شده اتست که در سال 94 بخشی از آنها در بخش مس و فولاد به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول صادرات غیرنفتی را داراست خاطرنشان کرد: ما توانسته ایم از زمان حضور دولت یازدهم 6 تن کالا را که عمدتا پسته، مغز پسته، کاشی و سرامیک بوده است صادر کنیم و در این زمینه اقدام موفقیت آمیز استانداری کرمان بر این محور بوده است که توانسته است عملیات گمرکی را بصورت هوشمند انجام دهد.

رزم حسینی افزود: در بخش واردات نیز ما در حوزه خودرو محصولاتی را وارد کرده ایم و توانسته ایم در این حوزه به موفقیت های قابل قبولی دست پیدا کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در طی 10 ماه گذشته توانسته ایم در زمینه جذب سرمایه گذاران در استان کرمان موفق عمل کنیم خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم بتوانیم در این زمینه و پیشرفت استان نقش مهمی را ایفا کنیم.

رزم حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره درخواست وی برای افزایش اختیارات در استانداری کرمان گفت: ما در مسیر اجرای مسلط توسعه در استان خواهان افزایش اختیار بوده ایم تا امر اجرای توسعه را انجام دهیم و در این زمینه مصادیق خود را نیز به خوبی مشخص کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره فرایند انتقال آب به ایم استان گفت: این موضوع قرار است از خلیج فارس به شمال استان کرمان صورت گیرد اما نیازمند تامین اعتبار 3 میلیارد و 500 هزار تومان است که اگر این اعتبار فراهم شود امکان تحقق آن وجود دارد.

استاندار کرمان درباره شخصیت شهید الله دادی به دلیل هم رزمی با وی گفت: شهید الله دادی خدمات خوبی را در لشکر 41 ثارالله از خود به جای گذاشتند و جا دارد یاد و خاطره وی برای همیشه ماندگار باشد.

وی درباره وجود بیماری مالاریا و نحوه پیشگیری این بیماری در این استان تاکید کرد: در استان کرمان طرح سلامت به طور کامل ایجاد شده است و در حال حاضر بیماری مالاریا در حال ریشه کنی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *