رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مفهوم انتظار در ادیان مختلف/ منجی در زمان مقرر ظهور می‌کند

7:30 - 25 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۲۵۹
حجت الاسلام و المسلمین قربانپور با اشاره به مفهوم انتظار در ادیان مختلف، به این موضوع اشاره کرد که منجی در زمان مقرر ظهور می‌کند.
انتظارحجت الاسلام و المسلمین حمید قربانپور معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: انسان موجودی کمال گرا است و برای تعالی به طور فطری به سوی شکوفایی اندیشه و رشد و اوج قرب خدایی نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای مسیری که انسان برای شکوفایی خود ترسیم کرده، خالق منجی صالح را بشارت داده و عقل و اندیشه انسانی همواره به انتظار حقیقت حق و یا به نتیجه عقل، دل بسته و حتی مکاتب بشری به این موضوع دلگرم و در انتظار موعود و منجی هستند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: به عنوان مثال، آنچه در کتب مقدس دینی نزد هندیان درباره انتظار منجی وجود دارد، بر این اساس استوار شده که فرد منصور به معنای پیروز، خواهد آمد و ناجی عوالم، وجود دارد.

معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران خاطرنشان کرد: در بینش و نگاه به موعود تفاوت وجود دارد. در همه کتب الهی وعده موعود داده شده است. در روایتی از خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی علیه السلام آمده است که فرمودند: "یا علی(ع) پس از من دوازده امام خواهد آمد اول آن ها تو هستی و آخر ایشان "قائم" همان کسی که به لطف خدای متعال بر همه شرق و غرب جهان پیروز می‌شود."

در همین زمینه می توانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:










ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *