قوه قضائیه با کاهش عناوین مجرمانه خدمت بزرگی به کشور کرد

10:56 - 31 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون عمران مجلس عملکرد قوه قضائیه را در کاهش عناوین مجرمانه و حبس‌زدایی گامی موثر در افزایش امنیت و کاهش انگیزه برای ارتکاب جرم در کشور دانست.

: عضو کمیسیون عمران مجلس عملکرد قوه قضائیه را در کاهش عناوین مجرمانه و حبس‌زدایی گامی موثر در افزایش امنیت و کاهش انگیزه برای ارتکاب جرم در کشور دانست.


مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در بیان مهم‌ترین اقدامات قوه قضائیه در پنج سال گذشته اظهار کرد: کاهش حبس‌زدایی یکی از اقدامات ارزشمند این قوه در سال‌های اخیر بود چرا که افزایش محکومیت حبس می‌تواند تبعات اجتماعی سویی را به همراه داشته باشد ضمن اینکه کاهش زمان حبس موجب حفظ کیان خانواده‌ها شده و انگیزه مجرمان را در ارتکاب مجدد جرم کاهش می‌دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی کاهش عناوین مجرمانه را از دیگر اقدامات موثر قوه قضائیه برشمرد و افزود: کاهش عناوین مجرمانه به دلیل مبارزه با زمینه‌های ایجاد‌کننده انگیزه ارتکاب به جرم در کشور و تسریع روند بررسی پرونده‌های قضائی با وجود امکانات محدود از دیگر اقدامات ارزشمندی بود که قوه قضائیه در طول این سال‌ها انجام داد و این خدمت بزرگی به کشور در جهت برقراری امنیت بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز این آمادگی را دارد که در زمینه کاهش بیشتر عناوین مجرمانه و ارائه راهکار به منظور ثبات امنیت در جامعه با تصویب قوانین مورد نیاز با قوه قضائیه همکاری کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *