دربدر به دنبال انجمن خروپف!

12:10 - 07 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۷۹۴
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: تصویربرداری فیلم مستند «انجمن خروپف» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمود آیدن در تهران آغاز شد.

: تصویربرداری فیلم مستند «انجمن خروپف» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمود آیدن در تهران آغاز شد.


به گزارش آیدن درباره موضوع این مستند گفت: «یک روز در حال پیاده‌روی بودم که سر پل حافظ تابلویی با عنوان انجمن خروپف ایران توجه‌ام را جلب کرد. به نظرم اینکه خروپف بتواند تعدادی آدم را در انجمنی دور هم جمع کند بسیار جذاب آمد! از‌‌ همان زمان تصمیم گرفتم مستندی درباره این انجمن و فعالیت‌های آن بسازم.»
وی ادامه داد: «درخواستی برای همکاری در ساخت فیلم نوشتم و ابتدا قرار بود این مستند در شبکه مستند سیما تولید شود، اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد و سه سال از زمان ایده اولیه طول کشید تا بالاخره طرح در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تصویب شد.»


سری به انجمن زدم
آیدن با اشاره به سبک فیلمسازی خود، عنوان کرد: «معمولا در مستندهایی که می‌سازم، تحقیق همزمان با فیلمبرداری و زمان ساخت انجام می‌شود. بعد از اینکه طرح تصویب شد، سری به «انجمن خروپف» زدم و دیدم که از آنجا نقل مکان کرده‌اند. از طرفی توانستم شخصیتی را پیدا کنم که به عارضه خروپف دچار است و می‌خواهد خودش را درمان کند.»


او افزود: «حالا قرار است دوربین من با این شخص همراه شود و به دنبال انجمن خروپف ایران بگردیم. تا به حال سوژه‌های دیگری را شناسایی نکرده‌ام اما به تدریج و در زمان فیلمبرداری این اتفاق می‌افتد. همچنین قصد دارم با پزشکان مختلف درباره عارضه خروپف صحبت کنم تا روشن شود این مساله قابل درمان است یا خیر. به نظرم با توجه به تعداد بالای افراد خروپفی در ایران، برطرف کردن این مساله اهمیت دارد.»


استفاده از بازیگر مبتلا به خروپف
آیدن با تاکید بر اینکه همه کارهای این مستند را یک نفره انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: «روش من در مستندسازی به صورت یک‌نفره است و از تصویربرداری گرفته تا تدوین همه کار‌ها را خودم بر عهده می‌گیرم؛ اما رشید قامت به عنوان کسی که به این عارضه مبتلاست و به نوعی بازیگر این فیلم است، من را در ساخت آن همراهی می‌کند.»


«انجمن خروپف» به کارگردانی محمود آیدن مستندی اجتماعی است که به مدت ۳۰ دقیقه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *