ما نباید پاسخگوی خیانت عالیشاه و نوراللهی باشیم/ جذب و جدایی اوکراینی‌ها با نظر برانکو انجام شد/ ساسان خودش جدا شد، ناسزایش را من شنیدم

12:49 - 23 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۹۱۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس گفت: عالیشاه و نوراللهی با آن کارها خیانت کردند و رفتند! ما نباید جوابگوی خیانت آنها باشیم.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل الریان و البته پنالتی چیپی که طارمی از دست داد بهانه خوبی بود که هواداران پرسپولیس به بازیکنان و مسئولان این تیم همه نوع اعتراض داشته باشند.
 
محمد علی ترکاشوند یکی از مدیرانی بود که در چند روز گذشته مورد هجمه هوادران این تیم قرار گرفته است. 
 
ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در مورد حواشی و مسائل این روزهای پرسپولیس صحبت کرده که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:
 
* با مساوی بد موقع مقابل الریان در تهران حالا انتقادها به عملکرد پرسپولیس به اوج خود رسیده است.
 
فوتبال همین است. ما خودمان فکر می‌کردیم که در تهران 3 یا 4 گل به این تیم می‌زنیم و بازی را می بریم، اما دیدید که آمدند مساوی  گرفتند و رفتند. پرسپولیس هم بازی خوبی  مقابل این حریف قدرتمند انجام داد اما متاسفانه موقعیت‌هایمان تبدیل به گل نشد.

* درباره انتقادهای شدید هواداران چه نظری دارید؟
 
به هر حال آنها سرمایه اصلی باشگاه‌ هستند و حق دارند انتقاد کنند. آنها از تیم برد می‌خواهند و این اتفاق در بازی با الریان رخ نداد. ما هم از این موضوع ناراحت هستیم.
 
* ولی خراب شدن پنالتی چیپ مهدی طارمی و حرکتی که در پایان بازی انجام داد جنجال‌های زیادی به راه انداخته است.
 
من معتقدم که همه باید کمک کنیم آرامش در تیم حکم‌فرما شود. در فوتبال قرار نیست همیشه یک بازیکن گل بزند و یا یک تیم تمام حریفان خود را ببرد. موضوع پنالتی چیپ مهدی طارمی هم نباید آنقدر بزرگ شود. نباید نتیجه نگرفتن تیم را گردن مهدی طارمی بیاندازیم او و سایر بازیکنان برای پرسپولیس زحمات زیادی کشیده‌اند.

* شما هم پستی در صفحه اینستاگرامتان در حمایت از طارمی منتشر کردید که با واکنش تند بعضی از هواداران مواجه شدید.
 
هیچ اشکالی ندارد که به من توهین یا فحاشی کنند. به هر حال هر وقت مشکلی درست می شود یا نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید همیشه فحشش را ما می‌خوریم! اما حرف من این است که کوبیدن مهدی طارمی در فضای کنونی هیچ کمکی به پرسپولیس نمی‌کند. همه ما ممکن است اشتباه داشته باشیم. او که از قصد توپ را به بیرون نزد. با بدشانسی رو به رو شد. دامن زدن به این جو فقط فضا را بدتر می‌کند. اگر پنالتی چیب طارمی گل می‌شد الان بهترین بازیکن جهان بود.

* با این وجود هواداران به شدت نسبت به آینده پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نگران هستند.
 
الان هم اتفاق خاصی نیفتاده است. ما یک بازی حساس با الهلال داریم و اگر این تیم را شکست بدهیم همه چیز خوب خواهد شد. شما نگاه کنید در بازی الهلال مقابل الوحده هم تیم اماراتی یک پنالتی از دست داد و بازی را نبرده است و اتفاق خاصی هم نیفتاده است. ما باید با تلاش بیشتر به آینده امیدوار باشیم و خودمان را آماده بازی حساس با الهلال کنیم.

* سید جلال حسینی و سروش رفیعی دو بازیکن اصلی و سرنوشت ساز تیم هستند که به خاطر دواخطاره شدن از حضور در این بازی محروم هستند، آن هم در شرایطی که پرسپولیس با بحرانی بزرگی به نام کمبود بازیکن دست و پنجه نرم می‌کند.
 
ما مقابل نقت تهران در لیگ برتر هم 5 بازیکن اصلی خودمان را به خاطر محرومیت و مصدومیت و مسائل انضباطی در اختیار نداشتیم. اما توانستیم به برتری برسیم و سه امتیاز را کسب کنیم.

* اما الهلال به هیچ عنوان با نفت تهران قابل مقایسه نیست.
 
به هر حال باز هم می‌گویم که فوتبال همین است. ما به صعود امید زیادی داریم. اینکه کار سخت است را همه قبول دارند. چون پرسپولیس در گروه بسیار سختی قرار گرفته است، اما شک نداشته باشید مدیریت، کادرفنی و بازیکنان خودشان را آماده رویارویی با الهلال برای رسیدن به 3 امتیاز این مسابقه می‌کنند. ما ایمان داریم که می‌توانیم موفق شویم و از تمام هوادران عزیز پرسپولیس هم می‌خواهم که مثل همیشه فقط از پرسپولیس حمایت کنند. چون حمایت آنها مایه دلگرمی مجموعه پرسپولیس خواهد شد.
 
* در فصل جاری بازیکنان مختلفی از پرسپولیس جدا شدند که حضور آنها در این شرایط می‌توانست حسابی به تیم کمک کند. این همان موضوعی است که هواداران و کارشناسان روی آن اتفاق نظر دارند.
 
این مسائل دست من نیست. وقتی ساسان انصاری از پرسپولیس جدا شد،‌ آمدند در فضای مجازی به من انواع و اقسام توهین‌ها را نجام دادند. می‌گفتند تو باعث شدی ساسان از پرسپولیس جدا شود، اما این بازیکن می‌خواست جایی باشد که بیشتر فرصت بازی کردن پیدا کند. خودش با برانکو این موضوع را در میان گذاشت. در نهایت سرمربی تیم با درخواست ساسان موافقت کرد و وقتی این موضوع به باشگاه ابلاغ شد ما کارهای لازم را انجام دادیم. من که نمی‌توانستم در امور فنی تیم دخالت کنم، اما مدام به بنده فحاشی می‌شد.

* جذب و بعد از آن جدایی گولچ و بازیکنان جنجالی اوکراینی هم البته در نوع خودش عجیب بود.
 
من بارها دراین باره توضیح داده‌ام که تمام امور فنی زیر نظر برانکو انجام می‌شود و من نقشی نداشتم.
 
* درباره اوکراینی‌ها حاشیه‌های زیادی عنوان شد. با اینکه بارها و بارها پیرامون موضوع جذب این بازیکنان صحبت‌ کرده‌اید اما هنوز خیلی‌‌ها شما را مقصر جذب این بازیکنان می شناسند.
 
بله هنوز هم همین طور است. اما پیش از این چند بار به هواداران و رسانه‌ها توضیح دادم. الان هم برای چندمین بار می‌گویم که در جذب و بعد از آن جدایی بازیکنان اوکراینی هیچ دخالتی نداشتم و همه چیز با نظر سرمربی تیم انجام شد. آنهایی که توهین می‌کنند و تهمت می‌زنند را هم به خدا سپردم، چون خدا جای حق نشسته و می‌داند که من نقشی نداشتم.

*احمد نوراللهی و امید عالیشاه هم در تعطیلات نیم فصل از پرسپولیس جدا شدند.
 
آنها هم خودشان رفتند. کسی این دو بازیکن را از پرسپولیس کنار نگذاشت، خودشان تصمیم گرفتند سرباز شوند. هواداران آمدند به من و برانکو و طاهری شدیدترین توهین‌ها را انجام دادند، بد و بیراه گفتند اما آنها باید بروند یقه این دو بازیکن را بگیرند که خودشان خودشان را سرباز کردند. چرا به مدریت و سرمربی توهین می‌شود؟ هواداران از بسیاری از مسائل خبر ندارند. شاید باورتان نشود خود من به احمد نوراللهی گفتم جدا شدن از پرسپولیس به نفعش نخواهد بود. با خواهش و تمنا از او خواستم از تصمیم خود منصرف شود و اگر هم قصد جدا شدن از پرسپولیس را دارد این کار را آخر فصل انجام دهد، اما این دو نفر بدون توجه به شرایط پرسپولیس خودشان تصمیم گرفتند سرباز شوند و طبق توافق‌هایی که از قبل انجام داده بودند راهی تراکتورسازی شدند.

*باشگاه هم نتوانست جلوی تصمیم آنها را بگیرد. به هر حال آنها از بازی نکردن از پرسپولیس ناراضی بودند.
 
باز هم می‌گویم دست من نیست. مسائل فنی تیم در اختیار کادر فنی است نه مدیریت باشگاه! نوراللهی و عالیشاه دو بازیکن کلیدی پرسپولیس بودند. بارها گفتیم همه ما مخالف جدایی آنها بودیم. احمد نوراللهی که قرارداد دو ساله با پرسپولیس بسته بود. مگر من مریض هستم که کاری کنم آنها از تیم جدا شوند. ما کار خودمان را به درستی انجام داده بودیم و شرایط پرسپولیس خوب بود. اما این دو بازیکن بودند که با آن کارها خیانت کردند و رفتند! ما نباید جوابگوی خیانت آنها باشیم. هواداران هم انتقادی دارند باید از خود این دو نفر انجام بدهند.

*آقای ترکاشوند پرسپولیس یک مجموعه است که از مدیریت تا تدارکات همه باید با هم هماهنگی داشته باشند. هوادار به این مسئله فکر می‌‌کند که در طول یک فصل علاوه بر گولچ و ماجرای اوکراینی‌ها، امید عالیشاه،‌احمد نوراللهی و رامین رضاییان که ستاره‌هایی بزرگ هستند از تیم جدا شده‌اند و امروز تیم با مشکل شدید کمبود بازیکن مواجه شده است. این نقد به باشگاه هم وارد می‌شود که نتوانسته طوری مدیریت کند که این جدایی‌‌ها صورت نگیرد.
 
باشگاه در مسائل فنی تیم هیچگونه دخالتی نداشته و تابع نظر و تصمیم‌های برانکو ایوانکوویچ بوده است. ما نمی‌توایم به جای سرمربی تصمیم بگیریم.

*گران شدن بلیت بازی پرسپولیس مقابل الریان از سوی باشگاه‌ هم با انتقاد بسیار زیادی همراه شد. قبول دارید که مردم به خاطر شرایط اقتصادی کشور توانایی خرید بلیت با این قیمت‌ها را ندارند؟
 
مشکلات اقتصادی وجود دارد. اما بلیت بازی‌های پرسپولیس در  بین تمام تیم‌ها ارزان‌ترین بلیت است. در امارات و قطر قیمت بلیت‌ها به پول ایران از 100 تا 250 هزار تومان بوده است. حالا ما در تنها بازی که در طول مسابقات این فصل توانستیم بلیت‌فروشی را در اختیار داشته باشیم کمی قیمت را بالا بردیم. باشگاه با مشکلات اقتصادی مختلفی رو‌به‌رو است. هواداران در جریان بسیاری از مشکلات قرار ندارند.

*در همین مسابقه پر شدن ورزشگاه می‌توانست بیشتر به کمک پرسپولیس بیاید. اما بالا رفتن قیمت بلیت‌ها باعث شد مردم سکوها را پرنکنند.
 
من از هواداران و رسانه‌های معترض خواهش می‌کنم که از باشگاه حمایت کنند. هواداران بدانند که از سال گذشته این قول به باشگاه داده شده بود تا بلیت‌فروشی مسابقات به خودمان تعلق بگیرد. اما از ورود این همه هوادار به ورزشگاه‌ها در بازی‌های این فصل یک ریال به پرسپولیس نداده‌اند! بارها گفته‌اند بیایید خودتان بلیت فروشی کنید. تا آمدیم کار را اجرایی کنیم، دوباره آقایان خودشان آمدند بلیت‌ها را فروختند و پولش را گرفتند. مردم باید به خاطراین مسائل از باشگاه حمایت کنند.
 
اگر بلیت فروشی در اختیارخودمان باشد سالی 6 تا 7 میلیارد تومان می‌توانیم در آمدزایی داشته باشیم، اما حق قانونی را از ما گرفته‌اند. در بازی با الریان برای اولین بار بود که به خاطر قوانین آسیایی بلیت فروشی دراختیار خودمان بود. باز هم می‌گویم امیدوارممردم درباره این مسائل مهم از تیم حمایت کنند. برای ما کاری نداشت بازی را رایگان اعلام کنیم اما با همین قیمت بلیت‌ها هم 60 هزار هوادار به ورزشگاه آمد. این یعنی کمک اقتصادی به باشگاه. هواداران مطمئن باشند مدیریت تمام تلاش خود را می‌کند که بهترین شرایط را برای تیم به وجود بیاورد. آنها فقط باید این حمایت خود را از ما دریغ نکنند.

*ماجرای تبلیغات اسپانسر باشگاه در شبکه‌های ماهواره‌ای به کجا رسید؟
 
این اتفاق هیچ ارتباطی به ما نداشت و اسپانسر خودش باید پاسخگو باشد!
 
* داستان جذب بازیکن برای فصل بعد به کجا رسید؟
 
هوادارن مطمئن باشند برای فصل بعد بازیکنانی می‌گیریم که خوشحال شوند.
 
* گفته می‌شود گادوین منشا با پرسپولیس برای سال آینده به توافق رسیده است. از طرفی اعلام شده باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس که در فدراسیون جهانی فوتبال پرونده در حال رسیدگی دارند تازمان تسویه حساب کامل و جلب رضایت شاکیان بین المللی اجازه نخواهند داشت بازیکن خارجی جدید جذب کنند.

ما مشکلی نداریم و این قانون شامل حال باشگاه پرسپولیس نمی‌شود. چه کسی گفته است محروم هستیم؟ نه نامه‌ای از فدراسیون فوتبال به دستمان رسیده است و نه فیفا!

*هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این قانون را درباره باشگاه‌های بدهکار مصوب کرده است.

هیئت رئیسه قانون گذاشته‌ است که باشگاه‌ها باید هر سال 20 درصد بدهی‌های خود را پرداخت کنند اما پرسپولیس امسال 40 درصد بدهی‌هایش را پرداخت کرد و مشکلی برای جذب بازیکن خارجی نخواهد داشت.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *