گفت‌وگو بهترین روش برای حل مسأله هسته‌ای است

11:01 - 07 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۷۷۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ، گفتگو بهترین روش برای حل مسئله هسته ای است، گفت: در مذاکرات هسته ای هم می خواهیم از حقوق ملت دفاع کنیم و هم به شبهه های کشورهای غربی پاسخ روشن دهیم.

: معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ، گفتگو بهترین روش برای حل مسئله هسته ای است، گفت: در مذاکرات هسته ای هم می خواهیم از حقوق ملت دفاع کنیم و هم به شبهه های کشورهای غربی پاسخ روشن دهیم.

به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری هرمزگان افزود: طرفهای مقابل فهمیده اند که با مردم متمدن و دولتی قوی روبرو هستند.

معاون اول رییس جمهور افزود: علاوه بر اینکه باید در مذاکرات با کشورهای غربی منطقی عمل کرد باید روابط دوستانه خود با کشورهای منطقه را نیز گسترش دهیم.

جهانگیری اظهارداشت: قطعأ کشورهای منطقه بیشتر از کشورهای دیگر خیرخواه یکدیگرند.

وی با اشاره به برخی آشوب ها در منطقه و فتنه افروزی های داعش در عراق گفت: داعشی ها امده اند که در سایه حمایت های غربی چهره ای غیر واقعی و خشن از اسلام به نمایش بگذارند.

وی راه حل مبارزه با داعش را تنها در سایه حمایت های ایران از دولت عراق دانست.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شروع خوب دولت در بخش اقتصادی افزود: اکنون تورم به 15 درصد رسیده است ودر 6 ماهه نخست سال بر خلاف گذشته شاهد رشد اقتصادی بودیم .

وی افزود: اگرهمه مسئولان سیاست های خروج از رکود را جدی بگیرند می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم .

جهانگیری گفت: دولت با کاهش قیمت نفت روبروست که قابل پیش بینی نبود.

وی گفت: پیش از این نفت را به قیمت 100 دلار میفروختیم و اکنون 42 دلار می فروشیم بنابراین هم قیمت نفت و هم صادرات آن و هم بودجه دولت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی ازمهمترین راه حل ها برای جبران کسری بوجه حاصل از کاهش قیمت نفت توسعه صادرات غیرنفتی است.

معاون اول رییس جمهور گفت: در بخش های عمرانی باید سرمایه گذاران را جذب کنیم و دراین زمینه دولت به بخش خصوصی اعتقاد دارد.

جهانگیری افزود: باید برای واردات محصولات محدودیت هایی ایجاد کنیم اما در بخش صادرات نباید برای صادر کننده کوچکترین محدودیتی ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اقتدار یک نظام را در انسجام درونی آن دانست و افزود: نباید انسجام داخلی را با اتهام های واهی به افراد خدشه دار کنیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: مدیران باید با خلاقیت سرمایه گذاران رابرای تکمیل طرحهایی نیمه تمام جذب کنند.

وی استان هرمزگان را پایتخت اقتصادی کشور و قطب صادرات و واردات دانست و گفت: در این استان مهمترین واحد های صنعتی کشور مستقرند.

جهانگیری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های سواحل مکران افزود: در کمیسیون های دولت محدودیت ها و مشکلات استان بررسی خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *