عملکرد مثبت قوه قضائیه نیاز به مراجعات مردمی را به حداقل رساند

10:21 - 31 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس عملکرد قوه قضائیه را قابل دفاع دانست و افزود: نبود خط قرمز در بررسی پرونده‌ها و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی از اقدامات مثبت این قوه در سال‌های اخیر بود که نیاز به مراجعات مردمی را به طرز چشمگیری کاهش داد.

: عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس عملکرد قوه قضائیه را قابل دفاع دانست و افزود: نبود خط قرمز در بررسی پرونده‌ها و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی از اقدامات مثبت این قوه در سال‌های اخیر بود که نیاز به مراجعات مردمی را به طرز چشمگیری کاهش داد.


محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در ارزیابی عملکرد پنج سال گذشته قوه قضائیه اظهار کرد: عملکرد قوه قضائیه از چند نظر قابل دفاع است یکی در بحث رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی با وجودی که صدور حکم این پرونده‌ها با تاخیر صورت گرفت ولی نحوه ورود قوه و نداشتن خط قرمز در بررسی این پرونده‌ها از نکات مثبت پنج سال گذشته این قوه بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس عملکرد آیت الله آملی لاریجانی در دوره قبل ریاستش مثبت دانست و خاطر نشان کرد: رئیس قوه قضائیه در هیاهوی اتفاقات پنج سال گذشته موضعگیری صحیح، صریح و در خور تحسین داشت ضمن اینکه در شناسایی عاملان فتنه و بررسی پرونده قضائی آنها نیز به خوبی عمل کرد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر نیاز به مراجعات مردمی به محاکم قضائی به حداقل رسیده است، اذعان کرد: ممانعت از اطاله دادرسی از طریق ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و واگذاری بخشی از مباحث تقدیمی به بخش خصوصی میزان مراجعات مردمی را به محاکم قضائی به طرز چشمگیری کاهش داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *