وزارت خارجه و مجلس پیگیر حل مشکلات زندانیان ایرانی خارج از کشور

9:00 - 07 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۷۳۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در جلساتی که با مسئولان وزارت امورخارجه داشتیم قانع شدیم که این وزارتخانه در عرصه پیگیری مشکلات زندانیان ایرانی در خارج کشور کوتاهی نکرده است، افزود: قاچاق مواد مخدر جرم بسیاری از زندانیان ایرانی در خارج کشور است

: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در طی جلساتی که با مسئولان وزارت امورخارجه داشتیم قانع شدیم که این وزارتخانه در عرصه پیگیری مشکلات زندانیان ایرانی در خارج کشور کوتاهی نکرده است،افزود: قاچاق مواد مخدر جرم بسیاری از زندانیان ایرانی در خارج کشور است.

عباسعلی منصور آرانی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور، اظهارکرد: در جلسه‌های اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزارت امور خارجه مقرر شد که پیگیری موضوع زندانیان ایرانی در خارج از کشور که به جرم‌های مختلف حبس هستند، در دستور کار وزارت امور خارجه باشد تا به واسطه تلاش دولت و مجلس تکلیف آنها روشن شود و خانواده ایشان نیز از نگرانی درآیند.

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه توصیه ما این است که ایرانیان در خارج از کشور به هیچ فردی در زمینه جابجایی حمل و نقل بار اعتماد نکنند، تصریح کرد: انجام اقدامات لازم درباره وضعیت ایرانیان زندانی در خارج از کشور نیازمند انجام فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک است.

منصوری آرانی تاکید کرد: انجام اقدامات اجرایی درباره وضعیت ایرانیان زندانی در خارج از کشور برعهده وزارت خارجه است و این وزارتخانه خوشبختانه علمکرد مناسبی در این راستا اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قوانین جهانگردی در خصوص آشنایی مردم نسبت به قوانین و مقررات در کاهش ارتکاب به جرائم بسیار اثرگذار است، یادآورشد: اطلاعات مردم نسبت به قوانین و جرائم به هر میزان افزایش یابد قطعا شاهد کاهش تعداد زندانی های ایرانی در خارج کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه صداو سیما باید فعال تر در زمینه فرهنگ سازی قوانین جهانگردی عمل کند،ادامه داد: اطلاع رسانی به مردم نسبت به قوانین و جرائم و همچنین آشنایی با ناهنجاری‌های جامعه مردم را از ارتکاب به جرم و قانون شکنی بازمی دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *