رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقدم بعد از «پایتخت5»، سریال رئیسعلی دلواری را می‌سازد

12:30 - 21 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۳۳۸
مجموعه «هنگام بیداری» درباره اشغال بوشهر در جنگ جهانی اول است و روایتگر دوران چهارساله جنگ جهانی اول و تأثیراتش در منطقه و مقاومت مردم بوشهر، تنگستانی‌ها و دشتستانی‌ها در مقابل اشغال و تجاوز انگلیسی‌هاست.
سیروس مقدم
روزنامه شرق در مصاحبه‌ای با سیروس مقدم کارگردان مطرح تلویزیون، در مورد سریال جدیدی که بعد از پایتخت خواهد ساخت، سوال کرد.مقدم در پاسخ گفت:
 
«مجموعه «هنگام بیداری» با مشارکت مؤسسه اوج ساخته خواهد شد. نویسنده سریال، آقای طالب‌آبادی است و قصه درواقع درباره اشغال بوشهر در جنگ جهانی اول است و روایتگر دوران چهارساله جنگ جهانی اول و تأثیراتش در منطقه و مقاومت مردم بوشهر، تنگستانی‌ها و دشتستانی‌ها در مقابل اشغال و تجاوز انگلیسی‌هاست. طبعا سریال سروشکلش را مشخص می‌کند که با شیوه کلاسیک‌تری کارگردانی کنم. منتها از آنجایی که یک تاریخ را با تفکرات امروز روایت می‌کنیم، نمی‌توان نگاه امروز را در شکل روایت کار وارد نکرد، در غیراین‌صورت به کتاب تاریخ مصور تبدیل می‌شویم. در صورتی که وقتی اکثر سریال‌های تاریخی موفق دنیا را نگاه کنید، اگر سراغ تاریخ می‌روند با دیدگاه‌های امروز روایت می‌شود که با حال‌وهوای مردم و روزگار امروز سازگار باشد، اما درعین‌حال چارچوب تاریخی‌اش را حفظ مي‌کند.»
 
پیش از انقلاب مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان، درباره تاریخ مبارزان رئیس‌علی دلواری ساخته شد و بارها این سریال از تلویزیون پخش شده است.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *