برخورد قاطع دستگاه قضایی با مدیران و کارکنان متخلف / کاهش صدور حکم طلاق در استان

17:06 - 06 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۷۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری کردستان از برخورد قاطع دستگاه قضایی با مظاهر منکر در ادارات خبر داد و گفت: کوچکترین اغماضی در برخورد با مدیران و کارکنان متخلف صورت نمی‌گیرد.

: رییس کل دادگستری کردستان از برخورد قاطع دستگاه قضایی با مظاهر منکر در ادارات خبر داد و گفت: کوچکترین اغماضی در برخورد با مدیران و کارکنان متخلف صورت نمی‌گیرد.

به گزارش علی‌اکبر گروسی در جلسه شورای مرکزی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: خوشبختانه در بحث نظارت بر دستگاه‌ها نظارت بسیار قوی در استان وجود دارد و کوچکترین اغماضی در برخورد با مدیران و کارکنان متخلف صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث تخلفات اداری در استان کمترین میزان تخلفات وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین درصد کارکنان و نیروهای بدنه ادارات این استان را افرادی زحمت‌کش و مخلص تشکیل می‌دهند از این رو کمترین میزان پرونده‌های دستگاه قضا نیز مربوط به تخلفات اداری است و بیشترین مجازات نیز در همین حوزه در نظر گرفته خواهد شد.

این مسئول قضایی با بیان اینکه سیستم گزینش استان نیز بسیار مطلوب عمل می‌کند و با توجه به همه جوانب، اجازه ورود افرادی نامطلوب و ناتوان را به بدنه اداری استان نمی‌دهد، اظهار کرد: در بخش گزینش ادارات این مهم به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد و خود مدیران نیز در این راستا بسیار هماهنگ عمل می کنند.

وی گفت: برخی بزرگنمایی‌ها در مورد وجود تخلفات در بدنه دستگاه‌های ادارات به ویژه در بحث استخدام‌ها می‌شود که این موضوع زحمات انجام گرفته از سوی سایرین را زیر سوال می‌برد.

گروسی درباره اقدامات انجا شده در بحث پیشگیری از طلاق به عنوان یکی از منکرات موجود در جامعه امروزی نیز گفت: در همین راستا سعی شده بیشترین تاخیر در بحث صدور احکام طلاق در دادگاه‌های استان صورت پذیرد که همین امر در برخی از موارد حتی موجب اعتراضاتی از سوی مردم در زمینه تاخیر در رسیدگی به پرونده‌ها را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: در زمینه ممانعت و جلوگیری از صدور احکام طلاق با ایجاد فرصت و صلح و سازش در بین طرفین خوشبختانه از استان‌های برتر در سطح کشور هستیم.

رییس‌‌کل دادگستری و معاون سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیای کردستان با بیان اینکه کاهش آمار طلاق در استان نسبت به گذشته ناشی از اقدامات پیشگیرانه‌ای است که در سایه تلاش دستگاه‌ها و ادارات ذیربط صورت گرفته است، عنوان کرد: در بحث کاهش آمار طلاق در کردستان کارهای خوبی انجام شده و توفیقاتی نیز به دست آمده ولی برای مقابله کامل با این پدیده شوم نیازمند تلاش و ارائه راهکارهای علمی دارد.

گروسی عدم شناخت زوجین از همدیگر و افزایش سطح توقعات را عامل اصلی بسیاری از طلاق‌ها در استان عنوان کرد و گفت:‌ امروزه گسترش فضای مجازی و تهدیدات آن نیز یکی دیگر از مباحث مهم در افزایش نرخ طلاق در بین خانواده‌های است.

وی در ادامه به برخی اقدامات معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از مهرماه امسال تا کنون نیز اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با نماینده ولی فقیه در سپاه و روسای عقیدتی سیاسی حوزه‌های نظامی و انتظامی استان، تهیه بانک اطلاعات از فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی و تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در شعبات شهرستان‌ها از جمله اقدامات انجام شده در سطح استان است.

رییس‌‌کل دادگستری کردستان با اشاره به بازبینی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرک‌های نظامی و انتظامی، تصریح کرد: تشکیل این شوراها در تمام مجتمع‌های قضایی استان و شهرستان‌ها با حضور دادستان‌ها نقش مهمی در مقابله با ناهنجاری‌ها و پیشگیری از جرم داشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *