اعتبار 980 میلیارد ریالی بخش آموزش عمومی قرآن/ اجرای 2300 برنامه آموزشی در مدارس

16:02 - 06 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۷۰۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص اعتبار 980 میلیارد ریالی به بخش آموزش عمومی قرآن در سال جاری گفت: براین اساس 2300 برنامه قرآنی در مدارس برگزار شده است.

:مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص اعتبار 980 میلیارد ریالی به بخش آموزش عمومی قرآن در سال جاری گفت: براین اساس 2300 برنامه قرآنی در مدارس برگزار شده است.

محمد رضا مسیب زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری طی 2 سال گذشته تاکیدات زیادی بر پرورش 20 میلیون حافظ قرآن داشته اند، اظهار کرد: فرمایشات ایشان برای پرورش حافظان قرآن در دستور کار ما قرار دارد که این موضوع در توزیع بودجه و اعتبار به عنوان یکی اولویت های اصلی مد نظر قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث حفظ موضوعی آیات الهی یکی از مهمترین اولویت های آموزشی است. براین اساس تلاش می کنیم تا این موارد را در آموزش نیروی انسانی مد نظر قرار داریم تا مدرسان در نهادهای مردمی و مراکز آموزش و پرورش بتوانند با تشکیل، تشکل های قرانی به این امر بپردازند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بودجه سال 93، 2 هزار میلیارد ریال است، بیان کرد: از این مقدار بودجه 49 درصد آن معادل با 980 میلیارد ریال به بحث آموزش عمومی اختصاص دارد که اگر همه اعتبارات در نظر گرفته شده تحقق یابد، می توان به تمامی اهداف تعیین شده در این راستا در سال اینده دست یافت. براین اساس ما گزارشی از روند اجرای برنامه هایی که در این خصوص در دستور کار قرار دارد تهیه کرده ایم که در کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی آن را بیان و در این زمینه اطلاع رسانی کنیم و پس از رای گیری و تصویب موارد را به اطلاع شورای توسعه فرهنگ قرآنی برسانیم.

مسیب‌زاده با اذعان به این مطلب که شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارای کمیسیون های مختلف از جمله تخصیص اعتبار است که بودجه کمیسیون های آموزشی مختلف را درصد بندی می کنند، مطرح کرد: در نهایت نظرات کمیسیون ها در شورای تخصیص اعتبار توسعه فرهنگ قرآنی مطرح و تصمیم گیری کمیسیون ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. این موارد پس از بررسی و تصویب به صحن علنی شورای توسعه می رود که متشکل از سه وزیر و دبیر کل شواری عالی انقلاب فرهنگی و قائم مقام وی همچنین جمعی از افرادی است که عضو شورای توسعه فرهنگی هستند تا مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب نهایی برسد.

وی گفت: آموزش قران جزء وظایف تعیین شده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است. براین اساس2300 مجموعه برنامه قرآنی داریم که در مدارس با سبک و سیاق آموزش های جاری در قالب رویکرد قرآنی برگزار می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خاتمه اظهار کرد: سال گذشته پنج هزار نیروی قرآنی در آموزش و پرورش به کار گرفتیم تا در روند تحقق اهداف تعیین شده ما را یاری کنند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *