رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جرائم با تشکیل پلیس قضایی کاهش می‌یابد

15:10 - 06 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۶۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: با تشکیل پلیس قضایی به یقین جرائم مرتبط، کاهش بسیاری خواهد داشت.

: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: با تشکیل پلیس قضایی به یقین جرائم مرتبط، کاهش بسیاری خواهد داشت.

ابراهیم مهران فر در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، با توجه به زمزمه‌های احیای پلیس قضایی به عنوان ضابط قضایی و مهم‌ترین ایده شهید بهشتی در سال‌های نخست انقلاب در دستگاه قضا، درباره مزایای این طرح و تأثیر آن بر جرائم در نیروی انتظامی به عنوان ضابط کنونی قضایی، اظهار کرد: یکی از راه‌های کاهش اطاله دادرسی در قوه قضاییه تسریع در ابلاغیه‌ها، اخطاریه‌ها، احضار، جلب و مسائل پیرامون آن است.

وی با بیان اینکه اگر این اتفاق به درستی رخ دهد کار محاکم و شعب دادسرا و دادگاه راحت‌تر می‌شود، افزود: اگر پلیس قضایی تشکیل شود می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای قوه قضاییه باشد و بتواند قوه قضاییه را در تحقق اهداف و گسترش عدالت کمک کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با توجه به اینکه پلیس قضایی، پلیسی متخصص و آشنا به مسائل قضایی است، تصریح کرد: این مسئله می‌تواند به کاهش تخلفات در نیروی انتظامی کمک شایانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه ما در این مسئله نیز پرونده‌هایی داشتیم که برای نمونه سرباز وظیفه‌ای، در خصوص ابلاغیه‌ها به دلیل ناآشنایی با اهمیت موضوع، ابلاغیه‌ها را تحویل نمی‌داده است و گزارش خلاف واقع برای خود رد می‌کرده است، بیان کرد: با تشکیل پلیس قضایی این‌گونه مسائل به یقین کاهش بسیاری خواهد داشت.
مهران فر درباره میزان تخلفات نیروهای مسلح در استان اصفهان نسبت به کل کشور با اذعان بر اینکه من از آمار کل کشور اطلاعی ندارم، ادامه داد: ما امسال نسبت به سال گذشته در بسیاری از جرائم کاهش محسوس 25 درصدی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه البته تخلفات میان نیروهای مسلح نسبت به کل جرائم از آمار بسیار کمتری برخوردار است، ابراز کرد: به دلیل اینکه اهمیت و حساسیت نیروهای مسلح بسیار بیشتر از دیگر اقشار جامعه است، ما معتقدیم که حتی وقوع یک جرم هم در میان نیروهای مسلح زیاد است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان درباره دلایل کاهش محسوس 25 درصدی نیروهای مسلح در این استان، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آن این است که این سازمان بیش از 17 سال است که به صورت علمی و میدانی با 4 برنامه 5 ساله برای پیشگیری اهمیت بسیاری قائل است.

وی با بیان اینکه ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و دیگر مسئولان در این زمینه معتقدند که پیشگیری مقدم بر درمان است، ابراز کرد: ما حتی شعاری داریم که پیشگیری مقدم بر پیشگیری است که گلوگاه‌های ارتکاب جرم را باید شناسایی کرده و از وقوع جرم پیشگیری کنیم.

مهران فر گفت: این کار با کمک فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در حال اجرا است و این کمک بسیار بزرگی است که آمار جرائم و تخلفات روزبه‌روز کاسته می‌شود.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *