نفوذی ها، زمین های روستا «کچا» را پایین تر از قیمت کارشناسی خریدند/ توزیع زمین‌های ساحلی میان مدیران دولتی

11:24 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۸۸۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
جبار کوچکی نژاد گفت: در روستا کچا (نرسیده به رشت) که در دل جنگل واقع شده، زمین های چند هکتاری را گرفته اند، ویلاهای بزرگ ساخته اند و برای خودشان صفا می کنند؛ در روزهای پنجشنبه و جمعه این افراد را می توان در آن روستا دید؛ این افراد به دلیل اینکه راه و چاه را بلد هستند، آن زمین ها را با قیمت پایین تر از قیمت کارشناسی می گیرند.
جبار کوچکی نژاد
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به صحبتهای حسن خسته بند نماینده مردم بندرانزلی پیرامون "تقسیم 8 هکتار قطعه زمین در شمال کشور میان مدیران پایتخت نشین توسط سازمان جنگل ها" اظهار کرد: ما نباید از شنیدن اینگونه خبرها چندان تعجب کنیم چرا که امروز بسیاری از دستگاههای دولتی، زیباترین و بهترین زمین های سواحل را گرفته اند و بین خودشان تقسیم کرده اند.

وی با بیان اینکه از گنبد تا آستارا 90 درصد سواحل، دست نهادها و ارگان های دولتی است، افزود: حتی برخی سواحل کشور نام عمومی دارند ولی از آنها استفاده شخصی صورت گرفته و ویلاسازی در آنها انجام می شود.

کوچکی نژاد ادامه داد: اگر این مناطق زیبای ساحلی و جنگلی بین کارکنان ادارات دولتی تقسیم شود، شاید بتوان اشکال کمتری از آن گرفت ولی امروز بسیاری از نهادها و دستگاههای دولتی، بسیاری از زمین های منابع طبیعی در کنار سواحل را بین مدیران خود توزیع کرده اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت گذشته، برای تخلیه این زمین ها خیزشی برداشته شد که پس از مدتی رهاسازی شد، عنوان کرد: اهرم قدرت آنقدر زیاد است که اجازه تخلیه زمین های تصرف شده را نمی دهد.

وی در پایان گفت: اگر فردی یک متر زمین در ساحل بگیرد سرش را می بُرند ولی برخی از افراد صاحب نفوذ، زمین ها را راحت می گیرند و حتی به سرعت هم تغییر کاربری می دهند؛  به عنوان نمونه در روستا کچا (نرسیده به رشت) که در دل جنگل واقع شده، نیروهای قدرت زمین های چند هکتاری را گرفته اند، ویلاهای بزرگ ساخته اند و برای خودشان صفا می کنند؛ در روزهای پنجشنبه و جمعه این افراد را می توان در آن روستا دید؛ این افراد به دلیل اینکه راه و چاه را بلد هستند، آن زمین ها را با قیمت پایین تر از قیمت کارشناسی می گیرند.


برچسب ها: جبار کوچکی نژاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *