جهانگیری: افتتاح طرح ها ارتباطی با انتخابات ندارد

15:03 - 19 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۶۱۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس جمهوری گفت: طرح هایی که افتتاح می شوند ارتباطی به انتخابات ندارد و اقدامات جاری دولت است که نمی توانیم جلوی آن را بگیریم.
اسحاق جهانگیری
به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که در مرکز همایش های وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه طرح هایی که افتتاح می شوند ارتباطی به انتخابات ندارد و اقدامات جاری دولت است که نمی توانیم جلوی آن را بگیریم، اظهار کرد: گفته می شود بسیاری از اقدامات و افتتاح های طرح ها به دلیل انتخابات است. من نمی دانم آیا انتظار گوینده این حرف آن است که کشور به دلیل انتخابات تعطیل شود.

وی ادامه داد: اگر در نقطه ای از این کشور طرحی قبل از تکمیل افتتاح شده ، بگویند تا ما با آن برخورد کنیم. 

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: طرحی افتتاح می شود که حتما تکمیل شده و تولید آزمایشی داشته باشد و به تولید انبوه رسیده است و چون طرح بزرگی است بنابراین انتظار دارند که رئیس جمهوری یا معاون اول یا یکی از وزرا آن را افتتاح کنند و بعد می گویند که اینها به خاطر انتخابات است.

وی به برخی اقدامات تبلیغاتی دولت گذشته اشاره و تاکید کرد: به خاطر انتخابات آن کارهایی بود که به طور نمونه شب قبل از انتخابات سهام عدالتی که واگذار شده نبود و سود نداده بود را تقسیم و شرکت ها را وادار می کردند از بانک ها وام بگیرید و سود پرداخت کنند.

به نقل از ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری افزود: امسال دهمین سال پایان سهام عدالت بوده است و ما در این مورد وقت گذاشتیم و آن را سامان دادیم، مشکلات آن را برطرف کردیم. گفتیم مردمی که برگه سهام عدالت دستشان داده شده بدانند که مالک کدام کارخانه هستند. بدانند که برای این سهم چقدر پول باید می دادند، چقدر دیگر باید برای این سهم بدهند. 

وی ادامه داد: قانونگذار به ما گفته است که سال 95 پایان 10 سال است دیگر هرکس پولش را نداده است این کار تمام است. ما دو تا سه سال وقت گذاشتیم برای کاری که هیچ چیز آن مشخص نبوده است. شرکت هایی بودند که مشکل داشتند همه را سامان دادیم و گفتیم سال 96 پایان 10 سال بوده است آنهایی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند به طور کامل مالک سهام عدالت هستند. 

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: به آنها گفته شده که حدود ارزش سهام شما چقدر است. به بقیه هم گفته ایم که لیستی حسابتان را بگیرید تا مشخص شود که مالک چقدر از این سهام هستید و می توانید بقیه را واریز کنید و مالک کل سهام شوید. 

وی خطاب به دهیاران گفت: نگذارید با این کار دقیقی که انجام شده این سهام از دست مردم بیرون برود. 

معاون اول رئیس جمهوری افزود: این سهام یک برگه بسیار ارزشمند است و قیمت دار می شود. ادامه کار اصلاحات را انجام می دهیم و اعلام می کنیم، وقت دادیم تا شهریورکسانی که سهم دارند بیایند کسری را پرداخت کنند و صاحب سهم شان شوند و حتما در بازار ارزشش بیشتر از این خواهد بود. 

جهانگیری افزود: اینها اقدامات جاری دولت است ما که نمی توانیم جلوی آن را بگیریم بعد همین طوری می گویند اینها می خواهند سود سهام توزیع کنند. کدام توزیع؟ ما می خواهیم مردم را به معنای واقعی سهامدار کارخانه کنیم. به معنای واقعی مردم احساس کنند که در این کارخانه ها به میزان 10 میلیون سهام دار هستند. بدانند که در بورس چقدر این سهم قیمت دارد. 

وی ادامه داد: ما این کارهایی که انجام می دهیم روال عادی کارهای دولت است و هیچ ربطی به انتخابات ندارد و طرح هایی که تکمیل شده حتما افتتاح خواهد شد و این جریان یک لحظه هم متوقف نخواهد شد. 

معاون اول رئیس جمهوری به اظهارات برخی مبنی بر دولت پیر و خسته انتقاد کرد و گفت: موضوعی دیگری که این روزها خیلی پررنگ در مورد دولت گفته می شود که البته من نمی خواهم هر موضوعی را جواب بدهم ولی گفته می شود این است که دولت پیر و خسته است. 

جهانگیری تاکید کرد: ای برادر و خواهری که این جمله را تکرار می کنید، خدا و قیامتی هم وجود دارد. پیر و خسته بودن به چه چیزی است؟ 

وی ادامه داد: بیایید شما بگویید کجای کار کشور در این دولت نسبت به گذشته چند برابر نشده است؟ رشد منفی 6.8 دهم درصد رشد دو رقمی شد؟ تورم 40 درصد شد تورم یک رقمی؟ اشتغال صفر شد اشتغال 700 هزارنفر در سال؟ 11 فاز پارس جنوبی راه اندازی شد که نتیجه آن این شد که میزان دریافت ما برای اولین بار از قطر بالاتر رفت؟ 

معاون اول رئیس جمهوری به بخش سلامت نیز اشاره کرد و یادآور شد: ما در این بخش چقدر کار کردیم، عید 93 در بازدید از بیمارستانی در استانی با چند بیمار احوال پرسی کردم، عذابی که بعد از برگشتن داشتم این بود که همه از وضع رسیدگی و خرید وسایل پزشکی از بیرون یا دادن پول بیمارستان گلایه داشتند ولی عید سال 94 که به بیمارستانی در همان استان رفتم یک مورد بیمار نگفت که فلانی ما مشکل پول داریم یا فلان وسیله را خرید کنید، بیاورید. 

جهانگیری تصریح کرد: کاری که انجام شده این بود که مشکلات مردم را با عزت حل کردیم. بعد می آیند می گویند دولت پیر و خسته؟ این وزیری که شما می گویید پیر بیایید با آن وزیری جوان که داشتید مقایسه کنید، کارکردها چه بوده است؟ 

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: ما مجموعه ای از مدیران کاردان و چکیده ای از مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و به لطف خدا دستاوردهای خوبی دولت داشته است. البته نواقصی هم داشته ایم که باید رفع شود، مردم با مشکلاتی روبرو هستند. برای معیشت و کار و اشتغال مردم باید وقت زیادی بگذاریم. 

جهانگیری یادآور شد: حلقه های اول ارتباط با مردم ما باید با کمک همدیگر از مرکز تا روستا همت کنیم در سال 96 و با کمک اقتصاد مقاومتی مشکلات مردم را حل کنیم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *