نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در راه تمدن سازی اسلامی بود

12:23 - 06 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۶۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند در حقیقت حرکتی تمدنی بود، گفت: این یک شروع بسیار ارزشمند است برای اینکه صدای تمدن اسلامی به آنهابرسد و آنها مستقیم با اسلام آشنا شوند.

: نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند در حقیقت حرکتی تمدنی بود، گفت: این یک شروع بسیار ارزشمند است برای اینکه صدای تمدن اسلامی به آنها برسد و آنها مستقیم با اسلام آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، سعید جلیلی در حاشیه رونمایی از دومین سند جامع نقض حقوق بشر در انگلیس در سال 2013 و 2014 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد نقض مکرر حقوق انسان‌ها توسط مستکبران نسبت به سایر ملت‌ها و بلکه نسبت به مردمی که در آن کشورها زندگی می‌کنند، هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم و ضروری تبیین این‌گونه مسائل در عرصه جهانی است، افزود: آنچه همه ملت‌ها آن را حق خود می‌دانند دفاع از حق مشروع خود است و بر مبنای آن حقوق باید بتوانند از منافع خود دفاع کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امروز برخی حوادث مصنوعی شکل می‌گیرد و از نظر برخی افراد داخل همان کشورها راجع به برخی حوادث شکل گرفته سؤالات جدی دارند، تصریح کرد: به دنبال این حوادث موجی را از اسلام هراسی شکل می‌دهند که به دلیل آن امروز اقبال به اسلام در جهان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه آنها یک تمدن بر مبنای غلط را در 5 قرن دنبال و تبلیغ کرده‌اند، بیان کرد: امروز اسلام یک رقیب گفتمانی جدی در همه عرصه‌ها نظیر مقاومت، پیشرفت، مردم‌سالاری و موارد دیگر، نظرات اساسی دارد که به فطرت انسان‌ها می‌نشیند.

جلیلی با اشاره به اینکه قدرت‌ها برای گریز از رقابت منطقی گفتمانی، وارد عرصه‌هایی می‌شوند که با حرکت‌های قابل‌تأمل از رقابت صحیح فرار کنند، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم تمام ملت‌هایی که از حقوق مشروع خود دفاع می‌کنند باید به آنها کمک بشود.

وی با بیان اینکه یکی از چیزهایی که امروز در جهان قابل‌مشاهده است این است که تروریست‌ها با کشورهای غربی همدست‌اند و اهداف مشترک دارند، گفت: در ایران نیز شاهد بودیم که دانشمندان هسته‌ای ما در فهرست سیاه قدرت‌های بزرگ و از سوی دیگر توسط تروریست‌ها مورد حمله قرار می‌گرفتند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امروز همین مسئله را در منطقه شاهدیم که تروریست‌ها از سویی علیه منافع ملت‌ها اقدام می‌کنند و از سوی دیگر توسط غربی‌ها به‌صراحت حمایت می‌شوند، ابراز کرد: نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند در حقیقت حرکتی تمدنی بود که خواستند آنها را متوجه این موضوع کنند که امروز تمدنی شکل گرفته است که مخاطب آن فطرت انسان‌ها است و بر اساس حقیقت صحبت می‌کند.

وی با بیان اینکه این تمدن از سوی کسانی که منکر حق هستند به‌شدت مورد هجمه قرار گرفته، عنوان کرد: این یک شروع بسیار ارزشمند است برای اینکه صدای تمدن اسلامی به آنها رسیده شوند و آنها مستقیم با اسلام آشنا شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *