رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هزینه کارمزد از مردم اخذ می‌شود/ بانک‌ها خدمات‌شان را به روز کنند

12:22 - 06 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۶۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل بانک مرکزی از اخذ هزینه کارمزد در دور جدید خبر داد و گفت: در گذشته این خدمات رایگان یا با هزینه بسیار کم بوده است اما اکنون مردم باید هزینه کارمزد را بدهند.

: رئیس کل بانک مرکزی از اخذ هزینه کارمزد در دور جدید خبر داد و گفت: در گذشته این خدمات رایگان یا با هزینه بسیار کم بوده است اما اکنون مردم باید هزینه کارمزد را بدهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، ولی الله سیف صبح امروز (دوشنبه) در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که در برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه نظام بانکی دو نقش مشخص به عهده دارد، اضافه کرد: واسطه گری وجوه و ارائه خدمات بانکی از جمله این دو نقش اساسی است.

وی ادامه داد: متاسفانه تمرکز جدی برای کسب درآمد در نظام بانکی ما بر واسطه گری وجوه متمرکز بوده است به این مسئله باعث ایجاد رقابت برای جذب سپرده ها و در نتیجه افزایش مستمر نرخ سپرده ها شده است.

سیف افزود: افزایش مستمر نرخ سپرده های بانکی باعث افزایش مستمر نرخ تسهیلات و در نتیجه منجر به این شده است که منابع مالی که در اختیار بخش های تولیدی و خدمات قرار می گیرد روز به روز افزایش پیدا می کند.

وی گفت: در بخش ارائه خدمات بانکی نیاز به سرمایه های سنگین وجود دارد تا بانک ها خدماتشان را به روز کنند در سال های گذشته این خدمات به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم ارائه شده است که بانک ها برای تامین هزینه های این بخش نیز به سودهای که از طریق واسطه گری به دست می آمده متکی شده اند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی بانک مرکزی در دوره جدید این است که هزینه استفاده از خدمات به خصوص خدمات فناورانه در نظام بانکی و استفاده از آن را تقبل کند.

وی گفت: تعادل مناسب بین هزینه و سرمایه گذاری مناسب برای بانک ها و ارائه خدمات جدید انجام شود و مجریان این طرح ها باید شهامت و جرات لازم را برای دریافت این هزینه ها از استفاده کنندگان داشته باشند.

طرح چکاوک 22 بهمن به صورت رسمی افتتاح می شود
سیف از افتتاح طرح چکاوک در 22 بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این طرح تا کنون به صورت پایلوت اجرا شده است اما به صورت رسمی در 22 بهمن به بهره برداری می رسد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: متاسفانه به دلیل انعکاس نادرست ابعاد این طرح در رسانه حساسیت نسبت به این موضوع افزایش یافته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *