امتناع برخی اعضای شورای شهر از ارائه گزارش عملکرد 4 ساله/ استفاده از روش تخریبی برای کسب آرا بیشتر

8:01 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۳۷۸
نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی اعضای شورای شهر برای کسب آرا و جلب نظر شهروندان اقدام به استفاده از روش تخریبی می کنند و این موضوع در آستانه انتخابات شوراها شدت گرفته است.

شورای شهر عباس جدیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران باید عملکرد خود را در بوته نظر سنجی قرار داده تا مردم بتوانند به راحتی در رابطه با فعالیت های آنها تصمیم گیری کنند.

وی افزود: مردم باید از شک خارج شده و وظیفه هر عضو شورای شهر است که در رابطه با عملکرد 4 ساله خود در پارلمان شهر توضیحاتی را ارائه کرده تا مردم نیز از نحوه فعالیت های آنها مطلع شوند.

نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه عملکرد شواری شهر تهران به طور کلی سنجیده می شود اظهارکرد: اگر چه فعالیت شوراها به صورت دوره ای سنجیده می شود اما اعضا نیز باید در رابطه با فعالیت هایی که طی 4 ساله خود داشته اند توضیحاتی را ارائه دهند.

جدیدی با اشاره به امتناع برخی از اعضای شورای شهر تهران از ارائه گزارش عملکرد خود تصریح کرد: بیش از 2 ماه است که در صحن علنی شورای شهر تهران از اعضا درخواست کرده ام که گزارش عملکرد خود را ارائه دهند اما عده ای از اعضا از این کار امتناع می کنند.

وی ادامه داد: کارنامه هر یک از اعضای شورای شهر تهران، گزارش عملکردی است که ارائه می دهند و اینکه برخی اعضا از ارائه گزارش اجتناب می کنند، جای سوال دارد.

نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم صادق بودن اعضای شورای شهر با شهروندان اذعان کرد: برخی اعضای شورای با تخریب بعضی از چهره های حاضر در شورا به دنبال مطرح کردن خود هستند و این روش به هیچ وجه پسندیده نیست.

جدیدی خواستار تعیین وقت از سوی هیئت رئیسه شورای شهر برای ارائه گزارش عملکرد اعضا شد و خاطرنشان کرد: از هیئت رئیسه شورای شهر درخواست کرده ام که یک جلسه شورا را به موضوع ارائه گزارش اعضا اختصاص دهند تا همه مجبور شوند که عملکرد چهار ساله خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به تعدد تخصص ها در شهرداری تهران گفت: شهرداری دارای بیش از 65 تخصص مختلف است و این طور نیست که یک عضو شورای شهر از تمام این تخصص ها مطلع باشد.

نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعضا مسئول هستند که با به خدمت گرفتن مشاوران متخصص، در مواردی که خود در آن تخصص ندارند مسائل شهر را پیگیری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *