زندانی دهه هفتاد به یک روستا پناه برد+عکس

11:11 - 06 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۶۳۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: "اری دلوکا" نویسنده ایتالیایی کتاب "اینجا و حالا " که در دهه هفتاد میلادی به زندان محکوم شده بود این روزها در یک روستای دور افتاده شهر میلان در کنار یک برکه زندگی می گذراند.

: "اری دلوکا" نویسنده ایتالیایی کتاب "اینجا و حالا " که در دهه هفتاد میلادی به زندان محکوم شده بود این روزها در یک روستای دور افتاده شهر میلان در کنار یک برکه زندگی می گذراند.

به گزارش به نقل از نشریه فرانسوی "نوول ابسرواتور" این نویسنده 64 ساله که بیش از 60 اثر از وی تاکنون به چاپ رسیده، اینک در سکوت زنگی می گذراند و تنها با مردم اطراف محل سکونتش به گفتگو می پردازد.

وی در دهه 70 میلادی عضو یک گروه ضدمافیایی و ضد پولشویی بود که البته به زندان نیز محکوم شد.

" اری دلوکا" درباره فعالیت سیاسی اش در گذشته و شرایطی که این روزها می گذراند، ابراز امیدواری کرد که گذشته وی به عنوان فردی که در گروه ضدمافیایی فعالیت می کرده و امروزش را که سرگرم نوشتن مطالبی در باره پروژه احداث " قطار سریع السیر" است یکی ندانند و از جایگاه وی برای کوبیدن روستائیان نزدیک خط راه آهن سوء استفاده نکنند.

دلوکا، نویسنده، مترجم و شاعر ایتالیایی، اهل ناپل است و زادگاهش در بسیاری از نوشته‌های وی منعکس شده است. وی در سال 1950 میلادی به دنیا آمد و در سال 2009 از سوی منتقدان یکی از روزنامه‌های مطرح ایتالیای به عنوان نویسنده آن دهه انتخاب شد. وی از 18 سالگی به شهر رم رفت و به فعالیت‌های سیاسی پرداخت و عضو گروه‌های سیاسی هم شد. دلوکا همچنان در روزنامه‌های مختلف، به عنوان تحلیل‌گر سیاسی فعالیت کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *